Koffie met de locals en de maffia

12 juli 2018 - Corleone, Italië

De dag begint vandaag met een koude douche. Dan maar een duik in het zwembad, ook lekker! Nadat we zijn opgedroogd en omgekleed stappen we in onze mooie auto en gaan op pad. We willen vandaag het dorpje Corleone, bekend van de maffia, bezoeken. We rijden eerst door een mooi landschap en kleine dorpjes. Als we bij een dorpje komen waar markt is besluiten we hier even te stoppen. Maar ja....we moeten de auto wel kwijt! Op onze zoektocht naar een parkeerplaats komen we door de meest smalle straatjes. Ik vind het doodeng om met onze nieuwe huurauto hier door te rijden. Gelukkig weet Albert ons hier zonder krassen of deuken uit te krijgen. 😬

Nadat we toch een plekje voor de auto hebben gevonden lopen we even over de smalle, drukke markt. Daarna gaan we de plaatselijke supermarkt binnen om zout te kopen. De (oude) eigenaar spreekt ons aan en als ik zeg dat hij goed Engels spreekt vertelt hij vol trots dat hij 20 jaar in Amerika heeft gewoond maar nu weer "thuis" is. We vragen hem waar we in het dorp een kop koffie kunnen drinken. Hij verwijst ons naar een klein barretje. Tussen de locals drinken we daar een kop koffie en eten een broodje. Waar we gisteren voor een biertje
(wel een half liter) nog 10 euro moesten betalen op een toeristisch terras, betalen we nu in totaal 5,50 euro!! Wij zijn blij!! 😀

In Corleone aangekomen lopen we eerst wat rond en eten een Italiaans ijsje. Het is er bloedheet. Het dorp op zich is niet zo heel erg bijzonder maar het Anti-maffia museum is wel erg indrukwekkend. Onze gids vertelt hoe de maffia werkte en nog steeds werkt op Sicilië. De verhalen zijn eigenlijk niet te geloven maar ze worden ondersteund door foto's. Ook zien we een wand vol ordners die het dossier vormen van de eerste rechtszaak tegen de maffia. Zulke grote dossiers hebben wij op kantoor niet!

Als we thuis komen kunnen we weer onder een warme douche zodat we ons kunnen opfrissen voordat de poolparty begint! 🍹🍸

1. Greetje.leeuwerke:
    13 juli 2018
    Mooie belefenis geniet nog maar lekker. Weer een mooi verhaal
  2. Ursula:
    14 juli 2018
    Leuk om jullie reis een beetje “mee te maken”. Veel plezier nog!