Per boot door de Gole di Tiberio

13 juli 2018 - Sicily, Italië

We hebben voor vandaag een excursie geboekt. We moeten ons om 11 uur ergens melden wat vanaf onze bungalow ongeveer 1 uur rijden is. Dus om kwart voor 10 zitten we in de auto. Eerst een stuk via de tolweg.... dat is goed rijden. Bijna niemand op de weg, dus ook geen Italiaanse kamikaze piloten. 🤣

Als we van de tolweg af gaan komen we op een binnenweg die eigenlijk geen weg mag heten. Meer iets van "hier en daar wat asfalt afgewisseld met enorme gaten en kuilen". Het is nog erger dan de wegen waar we in Polen op hebben gereden. De wegen worden hier niet of heel slecht onderhouden.

Als we bij onze bestemming zijn parkeren we de auto en wordt ons verteld dat we nog een stukje verder naar beneden moeten lopen. Het is een ontzettend steil pad naar beneden en we zien meteen dat het Albert niet zal lukken om weer terug naar boven te lopen. Maar gelukkig kunnen we ook met een busje terug!

Beneden aangekomen worden we in groepen verdeeld. Wij gaan samen met 4 Italianen en 2 Spaanse meiden. Een hele gezellige, leuke groep. Samen met onze gids lopen we nog een stukje verder het dal in waar we uiteindelijk allemaal een helm krijgen en de rubberboot in gaan. We varen door kloven heen, een prachtig gebied! Onze gids vertelt ons een heleboel over dit gebied wat vervolgens weer in het Engels en Spaans voor ons wordt vertaald. We lopen ook nog een heel stuk over stenen en rotsen tot we bij een gedeelte van de rivier komen waar we mogen zwemmen. Heerlijk!

Na het zwemmen laten we ons opdrogen op de warme rotsen. De Italianen en de Spaanse meiden laten 2 joints rondgaan. Wij slaan even over. 😆 🤣

Tenslotte nemen we dezelfde route weer terug en haalt het busje ons, zoals beloofd, weer op.

In de avond gaan we nog even weer naar Cefalu. Lekkere slenteren door het dopje en een cannoli eten! Als je in Italië bent moet je die toch hebben gehad! ☺ Al met al weer een heerlijke dag!

1. Greetje.leeuwerke:
    13 juli 2018
    Geweldig om mee te maken.En Albert rustig aan he.😘
  2. Erika Koehoorn:
    Komt goed! Vanmiddag lekker uitgerust op het strand! 😘😀
  3. Annemieke:
    Gaaf hoor zo'n boottocht😘
  4. Marian:
    14 juli 2018
    Wat weer een mooie ervaring rijker! Wij henben vandaag op Kos een rit met de 4x4 gemaakt. 110 km over onverharde wegen. Door de bergen. Eten op een plek in niemandsland. Heerlijke mousaka van een local mama gegeten. Met een fantastisch uitzicht op de zee. Hoog in de bergen. Daarna via bergwegen slingerend langs diepe kloven, zonder omheiningen, verder en eindigend in een baai. Verscholen tussen hoge rotsen een natuurlijk zandstrandje. Heerlijk gezwommen in zee. Wat een mooie dag.
  5. Erika Koehoorn:
    14 juli 2018
    Klinkt geweldig Marian! Heel veel plezier op Kos!