Aapjes en een tweedehands zonnebril

1 februari 2020 - Serrekunda, Gambia

Alhoewel we eigenlijk een "rustdag" hebben willen we toch even op pad vandaag. Na het ontbijt stappen we in een groene taxi (de gele zijn minder veilig) en laten ons naar het Baijilo forest park brengen. Vooraf wordt ons door Ousman, de taxichauffeur, verteld dat het brengen 250 Dalasi (ongeveer 4,40 euro) kost en het halen ook. Prima! Als we aankomen bij het park vertellen we hem dat we graag zonder gids het park in willen. Ik had namelijk op het internet gelezen dat ze daar bij de ingang nogal moeilijk over doen... Ousman helpt ons bij de ingang en regelt dat we zonder gids verder kunnen. Hij zegt op ons te blijven wachten bij de ingang. Maar omdat we waarschijnlijk wel 2 of 3 uur aan de wandel zullen zijn vinden we dat echt niet nodig. We spreken af dat we hem bellen als we terug willen. Hij vertrouwt ons volledig want hij wil nog geen geld voor de heenreis.

We gaan "the forest" is en zien al gauw een aantal green velvet aapjes. Ze zijn totaal niet bang en pakken de pinda's voorzichtig uit je hand. Het is een mooi bos en het is er niet al te druk. We zien echt ontzettend veel aapjes, ook de schuchtere rode velvet aapjes, maar ook bijzonder vogels, een eekhoorntje en een paar koeien die aan de wandel zijn...

Als we uitgewandeld zijn laten we Ousman bellen. Terwijl we wachten ga ik bij de souvenirsstandjes op zoek naar een zonnebril. Die van mij is gisteren in de Gambia rivier gevallen.🙈 Ik vraag aan 1 van de dames of ze ook zonnebrillen heeft, want ik zie ze niet.. Ze zegt van wel, loopt naar binnen en komt terug met 1 bril. Ik koop de bril (want gelukkig staat bijna alles mij😄) en betaal de vraagprijs van 200 Dalasi (3,50 euro). Ik heb sterk het vermoeden dat ze mij haar eigen bril heeft verkocht. Het kan hier allemaal!😄

De rest van de middag liggen we heerlijk op ons strandbedje aan de oceaan. Ik zorg er voor dat we dit keer een fruitsalade bij fruitlady 9 bestellen die me daarna overlaadt met complimenten! 😄