Basaltblokken en whiskey

3 oktober 2017 - Portstewart, Verenigd Koninkrijk

We beginnen de dag met een uitgebreid ontbijt. Onze gastvrouw brengt koffie, verse sinaasappelsap, vers fruit en allerlei soorten, vooral zelfgemaakt, brood. We mogen ook iets van de kaart kiezen. Ik kies voor de crêpes met fruit en Albert kiest de crêpes met bacon. Met dit stevige ontbijt beginnen we goed aan de dag!

Het waait nog steeds behoorlijk maar gelukkig is het vandaag wel droog. We gaan eerst de ruïne Dunluce Castle bekijken. Het is een grote ruïne die echt aan de rand van de afgrond staat. We lopen om de ruïne heen en genieten weer van het uitzicht. We maken veel foto's en hopen dat de sfeer een beetje overkomt op deze foto's.

Onze volgende stop is de Giant's Causeway. Een echte toeristische trekpleister. Ondanks het weer en de tijd van het jaar is het er behoorlijk druk. We parkeren de auto op de parkeerplaats en lopen, nadat we een kaartje hebben gekocht, rustig naar beneden. Deze plek staat op de Unesco werelderfgoedlijst en het is bijzonder om deze basaltblokken van dichtbij te zien. Als we zijn uitgekeken gaan we met de pendelbus weer terug naar boven. We willen eigenlijk wel wat drinken en een kleinigheidje eten maar het is ons op deze plek te toeristisch. We rijden dus eerst weer verder.

Al gauw komen we bij de Carrick-a-rede brug. Een touwbrug van het vaste land naar het eilandje Carrick Island. We hadden erg graag over deze brug gelopen maar helaas, vanwege de harde wind die van zee komt is de brug gesloten. We lopen hier nog wel even rond om weer te genieten de mooie uitzichten!

Daarna gaan we het binnenland in. Onderweg stoppen we in een dorpje om een kleinigheidje te eten. Vervolgens rijden we naar de Dark Hedges. Een weg met bijzondere bomen waar scenes van The Game of Thrones zijn gefilmd. Ik heb de film niet gezien maar de weg is wel mooi!

Onze laatste stop is bij de The Old Bushmills Distillery, een beroemde Ierse whiskey stokerij. We gaan met een gids door de stokerij en krijgen uitleg over het hele proces. Erg leuk om zo'n stokerij van binnen te zien! Aan het einde van de rondleiding mogen we nog 2 verschillende whiskey's proeven. Ik kies voor de "original" en de "black bush". Ik vind het leuk om een keer te proeven maar whiskey is niet echt 'my cup of tea'.  😉

1. Greetje.leeuwerke:
    3 oktober 2017
    Mooi dat jullie genieten mooie fotos .nog vp
  2. Anja:
    3 oktober 2017
    Geen "wodka-stokerij" in de buurt? 😏 Weer een mooi verslag. Erg leuk om te lezen!
  3. Annemieke:
    Wauw mooie foto's indrukwekkend
    En weer een leuk reis verslag om te lezen
  4. Rian:
    3 oktober 2017
    Weer leuk om te lezen! En die foto's erbij ook!
  5. Fokko en Gretha:
    3 oktober 2017
    Wederom leuk hoor.Gek pure whisky niet lekker maar Erika Irish. coffee vind je wel lekker toch!??blijf genieten.
  6. Peter:
    4 oktober 2017
    Groen! Veel groen..! 😝😝👍
  7. Jolanda Staal:
    4 oktober 2017
    Jammer dat de brug gesloten was, maar whisky maakt veel goed, toch?