Duitsland, Eifel 27 juli 2020

28 juli 2020 - Simmerath, Duitsland

Maandag 27 juli 2020
We worden vanochtend vroeg wakker door het geblaf van honden. 😡 Dan maar op tijd weg! Eerst even ontbijten, het afvalwater lozen en weg! Tenminste....dat is de bedoeling. Je moet hier bij een automaat, met dat pasje, afrekenen voor je verblijf. Dat vinden de mensen, vooral Duitsers, nogal lastig. Het duurt en het duurt.....er staat inmiddels een hele rij. Alleen de Nederlanders zijn snel klaar.

Als we eindelijk door de poort heen zijn rijden we in één keer door naar onze volgende bestemming: het Nationaal Park Eifel. We vinden een mooi plekje aan een beekje op een hele leuke camping. Mèt douche en mèt stroom! Op het aparte terrein voor campers staan twee "tonnen" waarin het sanitair zit. Ook is er een biologisch toilet! 🙊

De RoerBiologisch toiletTonnen met sanitair

Omdat we wat boodschapjes moeten hebben fietsen we meteen naar het volgende dorpje waar een kleine supermarkt is. Het is maar 5 km maar het gaat alleen maar bergopwaarts. We komen er wel, dankzij de e-bikes, maar het duurt even. Onderweg naar boven hebben we wel een heel mooi uitzicht! Met onze boodschappenmandje vol fietsen we weer, heel snel, naar beneden!

Uitzicht20200727_193247

Vanavond slingeren we de Cobb weer aan!