Duitsland, Trier 26 juli 2020

27 juli 2020 - Trier, Duitsland

Zondag 26 juli 2020
Van de Weinstraße rijden we vandaag door naar Trier. Onderweg regent het maar volgens buienradar is het in Trier droog en zo'n graad of 24. Prima weertje dus!

Aan de rand van Trier vinden we een camperplaats direct aan de Moezel. We kunnen nog vooraan staan zodat we uitkijken op de Moezel. Op deze plek kunnen we echter geen stroom krijgen. Wel zijn er douches en toiletten. Als we ook stroom willen moeten we midden op de camperplaats gaan staan. Dat willen we niet, dan kijk je tegen de buren aan. We hebben natuurlijk een extra accu en een zonnepaneel op het dak, dus we kunnen even zonder stroom. We blijven daarom lekker op ons plekkie met uitzicht staan!

Aan de Moezel

Wat later pakken we de fietsen en rijden we via de oevers van de Moezel naar het centrum van Trier. Omdat we onze telefoons niet kunnen opladen in de camper nu we geen normaal stroom hebben laden we de telefoons via de accu van de fietsen op. Dat gaat niet heel snel maar het lukt! In het centrum van Trier parkeren we de fietsen en gaan lopend de stad verkennen. Het is zondag en de winkels zijn dicht. Daardoor is het gelukkig niet super druk in de stad. Trier, de oudste stad van Duitsland, heeft mooie pandjes in het centrum. Ook staat er in het centrum de indrukwekkende Porta Nigra, de poort van de stadsmuur.

TrierPorta Nigra in Trier

Vlakbij de poort pakken we een terrasje en nemen elk een heerlijke ijssorbet!

Heerlijk!

Nadat we een bordje nasi hebben gegeten bij de camper fietsen we de andere kant nog even op. Het eerste stuk is industrie maar daarna is het een mooie omgeving.

de Moezel

Als we terug zijn willen we even douchen. Er staan ruim 100 campers op deze camperplaats en er zijn maar 3 douches waarvan er ook nog 1 kapot is. Toch ben ik nog redelijk snel aan de beurt. Alles gaat met pasjes hier. Je moet je kaart, wat we bij de ingangspoort uit de machine kregen, opwaarderen zodat je kunt douchen. Heel hip allemaal maar de douches zijn niet erg schoon. We twijfelden nog of we hier een tweede nacht zullen blijven maar besluiten toch om morgen weer verder te reizen. Weer een beetje verder naar het noorden....het einde van onze vakantie komt in zicht...