De Etna en Taormina

16 juli 2018 - Taormina, Italië

Je kunt natuurlijk niet op Sicilië zijn geweest en de Etna niet hebben gezien. Voor ons staant dit vandaag dan ook op de planning. Maar we hebben eerst een rit van 2,5 uur voor de boeg. Gelukkig vallen de wegen mee dit keer!

Eenmaal bij de Etna rijden we door tot de kabelbaan. De natuur is hier al erg mooi. Met de kabelbaan gaan we vervolgens naar 2900 meter hoogte. Het uitzicht is geweldig hier en de omgeving erg bijzonder! Maar we willen nog hoger. We gaan in een grote 4x4 truck die ons verder naar boven brengt. Boven is er alleen maar lava, grote en kleinere brokken, ontzettend veel. We lopen samen met de gids naar een krater die niet meer werkt en lopen daar zelfs naar beneden. Prachtig om te zien allemaal. We lopen de hele krater rond en gaan daarna weer naar de truck en nemen dezelfde weg terug.

We willen eigenlijk ook graag naar Taormina, een toeristisch stadje hier in de buurt. Omdat we hier nu toch zijn, en we niet dezelfde route nogmaals willen rijden, besluiten we een hotelletje te nemen aan deze kant van het eiland. Eerst gaan we naar het strand om te zwemmen. Het is hier erg druk, niets voor ons, en na een snelle duik in zee (waar veel kwallen zijn) gaan we op zoek naar een hotel. Bij het tweede hotel hebben we geluk en krijgen we een kamer. We kijken vanaf ons balkon uit op het mini eilandje Isola Bella. Hoe romantisch! We installeren ons, nemen een douche en gaan op zoek naar een restaurant. We ontdekken dat het centrum wat hoger op de berg ligt. Je kunt daar komen met de auto maar je kunt er ook naar toe met de kabelbaan. We doen dat laatste! We komen uit in een ontzettend mooi en gezellig, maar ook erg druk, dorpje. We gaan eerst wat eten en slenteren daarna door het prachtige dorpje. We lopen zelfs de Spaanse meiden van de excursie nog tegen het lijf.

Aan het eind van de avond stappen we weer in de kabelbaan naar beneden. We hebben weer veel gezien vandaag!

1. Greetje.leeuwerke:
    16 juli 2018
    Geweldig weer zo te zien genieten jullie volop.
  2. Fokko en Gretha:
    16 juli 2018
    Wat ontzettend leuk.We moeten toch nog maar eens weer naar Sicilië om herkansing Etna te zien.Toen wij er waren was hij gesloten.Blijf genieten!💋💪😂👍
  3. Jacqy Dekker:
    17 juli 2018
    Wat leuk! Mijn oude schoolvriendin komt uit Taormina en haar familie woont daar nog! Het was bij haar thuis dat ik voor de eerste keer slakken at haha. Lekker blijven genieten met Albert daar! Ik kijk uit naar je volgende verhaal! <3
  4. Annemieke:
    17 juli 2018
    Wat weer een geweldige dag hebben jullie gehad ontzettend leuk om te lezen
    Kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal
  5. Jolanda Staal:
    17 juli 2018
    Ik word helemaal groen en geel van jaloezie. Wat een supergave reis!
  6. Erika Koehoorn:
    17 juli 2018
    Jij jaloers op ons Jolanda? Met de reizen die jullie hebben gemaakt en nog gaan maken is het eerder andersom hoor!