Frankrijk, Colmar 24 juli 2020

24 juli 2020 - Colmar, Frankrijk

Vrijdag 24 juli 2020
Omdat de weersvoorspellingen voor Zwitserland vandaag niet heel goed zijn vertrekken we na 1 nacht weer. We lozen het afvalwater, legen het toilet, vullen het drinkwater wat aan en gaan er vandoor.

We rijden dik 1,5 uur en zijn dan in Frankrijk. We zoeken een camperparkeerplaats aan de haven in Colmar. Het ziet er op internet mooier uit dan het is. Het is eigenlijk een grote parkeerplaats waar je de camper aan het stroom kunt zetten. Maar goed, de prijs is er ook naar: 15 euro per nacht. De overnachting in Zwitserland kostte 67 euro! Vanwege de corona zijn het toilet en de douches gesloten. Dat maakt ons niet uit, we hebben immers alles zelf bij ons!

Camperplaats bij de haven

Op de fiets gaan we het centrum in. We kijken onze ogen uit! Wat een schitterend stadje! Er staan heel veel mooie vakwerkhuizen uit de middeleeuwen. Ook het geboortehuis van de ontwerper van het vrijheidsbeeld staat hier. Alle huizen zijn heel goed onderhouden en zien er prachtig uit!

ColmarColmarColmar

We denken eigenijk dat het maar 1 straatje zo zal zijn maar dar is absoluut niet zo. Het ene straatje na het andere staat vol met die mooie huisjes. Er is zelfs een stukje met een grachtje, dat wordt "klein Venetië" genoemd. We vermaken ons de hele middag in dit leuke stadje.

❤❤Colmar

Colmar

Als weer we bij onze fietsen zijn aangekomen barst er een flinke regenbui los! We staan een poos onder een luifel te wachten tot het weer droog is om vervolgens naar de camper terug te fietsen. We hebben nog wat huishoudelijke taken te doen en we kijken wat de reis morgen naar toe gaat!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jolanda Staal:
    24 juli 2020
    Wouw, wat een mooi plaatsje. Prachtige foto's!
  2. Anneke:
    Prachtige foto's
  3. Rennet:
    24 juli 2020
    Prachtig heel veel plezier samen😘