Friends en fruitlady nummer 9

30 januari 2020 - Serrekunda, Gambia

Na alle indrukken van gisteren besluiten we vandaag lekker van de zon en de zee te genieten; een stranddag dus. Er lopen veel Gambianen op het strand om van alles te verkopen: kleding, fruitsalades, fruitsapjes, horloges, een ritje op een paard. In de middag kopen we bij een fruitlady een lekkere fruitsalade. Het is een raar systeem....ik bestel bij lady nummer 13 maar we zijn de eerste dag al aangesproken door lady nummer 9. Nummer 9 is dus onze fruitlady! Zij komt dan ook onze salade brengen. Ze wrijft me nog even in dat ik goed moet onthouden dat zij mijn fruitlady is! 😊

's Avonds lopen we naar de Senegambia strip. Het is bijna niet te doen. Om de paar meter worden we weer aangesproken door een "friend". Ze zijn echter allemaal heel erg vriendelijk wat het moeilijk maakt om ze af te kappen. We waren gewaarschuwd dat we de wandeling niet in het donker moesten maken maar door het vele oponthoud en de snelle zonsondergang lopen we toch een stuk in het donker. We stappen flink door en gaan, eenmaal op de Strip, op zoek naar een ons aanbevolen restaurant. We wippen gauw bij Yaya binnen en hij wijst ons de weg. Een van zijn medewerkers begeleidt ons zelfs naar het restaurant. Yaya geeft aan dat we na het eten weer bij hem moeten komen zodat hij ons weer naar ons hotel kan laten brengen. Dat doen we dan ook. Alhoewel alle rode lampjes op het dashboard branden (waaronder STOP) zet de chauffeur ons netjes voor de deur af. Morgen de tweede excursie: we gaan de Gambia rivier op!

1. Rian:
    30 januari 2020
    Weer erg leuk je verhalen te lezen. 😘
  2. Greetje.leeuwerke:
    30 januari 2020