Hoge golven en een oude liefde

17 juli 2018 - Cefalù, Italië

We genieten vanochtend eerst van een geweldig ontbijtbuffet. Er zijn een paar kleine croissants en pistoletjes maar verder alleen maar lekkere cakes en taarten. Wat een straf! De oude Italiaan die het ontbijt verzorgt is ontzettend vriendelijk. Dat maken we wel anders mee hier op Sicilië. Hij maakt een heerlijke cappuccino voor mij een vertelt over zijn tijd dat hij in Parijs, Amsterdam en Londen woonde. In Amsterdam is hij niet lang gebleven omdat zijn schoonvader hem niet mocht, puur omdat hij een Italiaan was! 🤣 Ook laat hij trots zijn medailles zien die hij heeft verdiend met hardlopen van ondere andere de marathon in New York en Boston. Geweldig!

We checken uit en rijden langs de kust terug. Het is vandaag ongeveer 30 graden maar er staat veel wind. De zee is dan ook wild en er zijn grote golven. Op "ons" strandje wappert de rode vlag: we mogen niet zwemmen. Toch huren we 2 strandbedden en gaan lekker zonnen. We gaan toch tot onze knieën de zee in om lekker af te koelen en te genieten van de hoge golven. Wat een kracht! Je kan amper blijven staan.

Bij het strandtentje halen we wat te eten en drinken. Ik neem een Corona. Dat is lang geleden! Heerlijk! Toen ik 20 was en in Portugal zat dronken we dat altijd! Jeetje.....ik word oud! 🤔

1. Greetje.leeuwerke:
    17 juli 2018
    Heerlijk verhaal. Geniet nog maar ff het iss zo weer voorbij. 😘
  2. Fokko en Gretha:
    17 juli 2018
    Blij dat jullie weer een leuke vakantiedag hebben gehad.Blijf genieten!!!Hier ook Corona te koop hoor!!GIjs zijn vrouw Maaike, drinkt dat ook!!!