Luxemburg 13 juli 2020

15 juli 2020 - Vianden, Luxemburg

Na een heerlijk ontbijtje in het dorp vertrekken we richting Luxemburg. Ons doel voor vandaag is Berdorf. We zetten de navigatie op 'snelweg vermijden' en gaan er vandoor. De route is minder mooi dan we gehoopt hadden. We komen mooie uitzichten tegen maar ook veel industrie. Vooral op de grens in Luxemburg zien we erg veel benzinepompen. Logisch, de dieselprijs is hier € 0,97.

We rijden al een tijdje en hebben nog niet een echt leuk plekje/dorpje gezien om te stoppen. Als we Vianden op de borden zien staan besluiten we om daar naar toe te gaan. Niet echt op de route maar het schijnt wel een leuk dorpje te zijn.

In het dorp zelf kunnen we met onze grote camper echter niet parkeren. Na 3 rondjes te hebben gereden zien we een bord met een camper en het woord 'parkeerticket'. Daar moeten we zijn! Als we daar aankomen blijkt dat je een ticket voor 15 euro moet kopen. Daar mag je dan 24 uur voor blijven staan! Nou ja, we zien wel. We parkeren de camper, sluiten hem aan op het stroom en pakken de fietsen om Vianden in te gaan. We lopen een beetje rond, doen wat kleine boodschapjes en gaan dan een biertje drinken op een terras. We nemen een bittergarnituur, nog een biertje en krijgen nog een biertje van een andere Nederlander die heel erg op Jannes lijkt.

Na de biertjes besluiten we om vannacht toch maar in Vianden te blijven! Lang leve de camper!

1. Wilko Ten Have:
    15 juli 2020
    Dus te veel gedronken om verder te mogen rijden. Nice! Geniet ervan!