Prachtige uitzichten en wisselvallig weer!

2 oktober 2017 - Portstewart, Verenigd Koninkrijk

We hebben heerlijk geslapen in ons prachtige hotel in Crawfordsburn. Het is 1 van de oudste hotels van Noord-Ierland en heel goed onderhouden. Nadat we ons buikje vol hebben gegeten bij het heerlijke ontbijt lopen we nog even door het hotel, een bezienswaardigheid op zich!

We slapen vannacht weer ergens anders dus we pakken onze koffertjes weer en checken uit. De man bij de receptie geeft ons nog wat tips voor onderweg en dan gaan we op pad. De zon schijnt volop! Heerlijk!

Nadat we Belfast voorbij zijn beginnen we met de Causeway Coastal Route. Onze eerste stop is bij Carrickfergus. We stoppen om bij het kasteel het uitzicht op zee te bewonderen. Het weer slaat echter ineens om. Het begint te regenen en enorm te waaien waardoor we een grote regenboog te zien krijgen. We komen bij in het plaatselijke Coffee House waar we een grote bak koffie met wat lekkers bestellen.

Als we eenmaal weer rijden genieten we van de meest fantastische uitzichten. Het ene moment schijnt er een lekker zonnetje bij en het andere moment regent het. Ook stormt het best hard wat zorgt voor gigantische golven op de zee.

Bij Waterfoot verlaten we de Coastal Route om naar het Glenariff Forest Park te gaan. Als we uitstappen begint het weer te regenen. Wij zijn natuurlijk geen watjes en gaan toch op pad. In dit bos/park zien we hele mooie watervallen en alhoewel het steeds harder gaat regenen genieten we enorm!

Helemaal natgeregend stappen we weer in de auto om naar de Coastal Route terug te rijden. Het zonnetje gaat weer schijnen en we zien de meest mooie regenbogen en op de rotsen brekende golven! Schitterend!

Aan het eind van de middag checken we in bij de B&B in Portstewart waar we de komende 2 nachten verblijven. We worden ontvangen met koffie en zelfgebakken warme koekjes en krijgen een hele mooie kamer toegewezen. We frissen ons even op en gaan daarna lekker eten bij de plaatselijke Italiaan. Al met al een heerlijke dag!