Relaxen en romantiek

11 juli 2018 - Cefalù, Italië

Gelukkig zien we vandaag meteen het mooie Sicilië! We hebben een heerlijk rustig dagje. We beginnen met een eenvoudig ontbijtje bij het barretje bij het zwembad. Daarna nemen we meteen een duik. We vragen aan Sophie van het zwembad waar een mooi strand in de buurt is. Ze adviseert ons naar Gorgo Lungo te gaan, een strandje waar het niet te toeristisch is. Dit strandje is ons op het lijf geschreven! Er is een klein strandtentje waar je wat eten en drinken kunt krijgen en er zijn een paar strandbedden te huur. Er zijn alleen maar locals en geen toeristen. We huren 2 bedden en een parasol en genieten van het weer, het prachtige uitzicht en het heerlijke water!

In de avond rijden we naar Cefalu, een prachtig oud Italiaans dorpje. We lopen eerst door de typisch Italiaanse kleine steegjes met balkonnetjes vol wasgoed. Echt schitterend! Daarna genieten we van de mooiste zonsondergang die ik ooit heb gezien. Wauw! Nadat we de zon, onder het genot van een biertje en wijntje, helemaal onder hebben zien gaan, lopen we verder door het dorp. Op het dorpsplein eten en drinken we nog wat. Wat een romantisch dorpje!!

Eerlijk gezegd vroeg ik mij gisteren af of we wel de juiste bestemming hadden gekozen.... na vandaag kan ik daar volmondig ja op zeggen!

1. Greetje.leeuwerke:
    11 juli 2018
    Heerlijk toch leuk om te lezen. 👍
  2. Jacqy Dekker:
    11 juli 2018
    Lekker genieten jullie! Maar is de Etna alweer een beetje rustig dan?
  3. Erika Koehoorn:
    11 juli 2018
    Ik vind het zelf ook leuk om (later) terug te lezen! ☺
  4. Erika Koehoorn:
    Ja hoor Jacqy!
  5. Anja:
    Leuk om te lezen! Have fun! X
  6. Peter:
    12 juli 2018
    Liefst heel veel van deze verhalen 😄😉. Veel plezier nog in Maffia-town en geeft Albert een 👊 van mij 👍
  7. Rennet:
    12 juli 2018
    Wens jullie een super vakantie en vooral genieten 😘😘😘
  8. Jolanda Staal:
    12 juli 2018
    Klinkt echt super. Ik ga dat maffe eiland ook maar eens op mijn bucketlist zetten.
  9. Sabina:
    12 juli 2018
    Wat leuk om dit te lezen. Ziet er goed uit! Geniet van jullie vakantie!👋🏻
  10. Annemieke:
    12 juli 2018
    Leuk om te lezen en wat ziet het er mooi uit daar..
    Geniet samen van deze vakantie
  11. Rian:
    12 juli 2018
    Leuk om zo een beetje op dr hoogte te blijven. Genietse! 😗
  12. Robert van Haarst:
    12 juli 2018
    Top, maar niet verbranden hè!