Relaxen en romantiek

11 juli 2018 - Cefalù, Italië

Gelukkig zien we vandaag meteen het mooie Sicilië! We hebben een heerlijk rustig dagje. We beginnen met een eenvoudig ontbijtje bij het barretje bij het zwembad. Daarna nemen we meteen een duik. We vragen aan Sophie van het zwembad waar een mooi strand in de buurt is. Ze adviseert ons naar Gorgo Lungo te gaan, een strandje waar het niet te toeristisch is. Dit strandje is ons op het lijf geschreven! Er is een klein strandtentje waar je wat eten en drinken kunt krijgen en er zijn een paar strandbedden te huur. Er zijn alleen maar locals en geen toeristen. We huren 2 bedden en een parasol en genieten van het weer, het prachtige uitzicht en het heerlijke water!

In de avond rijden we naar Cefalu, een prachtig oud Italiaans dorpje. We lopen eerst door de typisch Italiaanse kleine steegjes met balkonnetjes vol wasgoed. Echt schitterend! Daarna genieten we van de mooiste zonsondergang die ik ooit heb gezien. Wauw! Nadat we de zon, onder het genot van een biertje en wijntje, helemaal onder hebben zien gaan, lopen we verder door het dorp. Op het dorpsplein eten en drinken we nog wat. Wat een romantisch dorpje!!

Eerlijk gezegd vroeg ik mij gisteren af of we wel de juiste bestemming hadden gekozen.... na vandaag kan ik daar volmondig ja op zeggen!