Slieve League en homemade soup

7 oktober 2017 - Donegal, Ierland

Na een stevig Iers ontbijt in het mooie guesthouse Ard na Breatha stappen we weer in de auto. We hebben inmiddels al heel wat uurtjes doorgebracht in onze gehuurde Skoda! We willen vandaag naar de kliffen van de berg Slieve League of in het Iers: Sliabh Liag. Deze kliffen behoren tot de hoogste kliffen van heel Europa. Die moeten we hebben gezien dus!

Onderweg stoppen we bij een koffiehuis waar ook handgemaakte souvenirs worden verkocht. We neuzen wat rond en kopen dan een kop koffie met wat lekkers. De Amerikanen, die de vorige avond ook in de pub waren, zien we nu weer. Wat toevallig!

Eenmaal bij de kliffen kunnen we, vanwege de laaghangende bewolking, niet heel ver kijken. Jammer, maar het blijft een indrukwekkend uitzicht!

Als we verder rijden komen we een mooie waterval tegen waar we even stoppen om foto's te maken. Daarna rijden we verder naar Glencolmcille. In dit kleine dorpje is een museum dat bestaat uit Ierse woningen en gebouwen uit verschillende eeuwen. Zo kunnen we zien hoe de Ieren in de verschillende eeuwen leefden! Het is allemaal erg kleinschalig maar wel erg leuk. Als we alles bekeken hebben eten we bij het eenvoudige restaurantje een kom 'homemade' groentesoep met brood. Lekker!

Nadat de soep naar binnen is gewerkt rijden we, hier en daar wat schapen ontwijkend, terug naar Donegal Town. We rusten op onze kamer even uit en frissen ons weer op. Nu op zoek naar een pub waar de wedstrijd van net Nederlands elftal wordt uitgezonden. Hup Holland!

1. Greetje.leeuwerke:
    7 oktober 2017
    Indrukwekkende fotos weer en wederom weer een mooi verslag.😚
  2. Robert van Haarst:
    7 oktober 2017
    Mooie foto’s en leuk verslag, maar helaas is Oranje bezig met een kansloze missie (Swe - Lux 8 - 0)
  3. Fokko en Gretha:
    7 oktober 2017
    Wij hier ook shitweer hoor.Regen,regen en nog eens regen.Zo te zien hebben jullie het helemaal nog niet zo slecht.Schitterende foto,s.Mooi land.Blijf genieten.Wat betreft voetbal, wij zitten er klaar voor.Dinsdag zitten wij in de Arena met laten we hopen nog een klein beetje hoop.Afwachten.💋💨💨💨🍁🍄🍂🍁