Turkse trappen en Griekse tempels

19 juli 2018 - Cefalù, Italië

Na gisteren weer een rustdag te hebben gehad gaan we vandaag weer op pad. We willen de Scala dei Turchi, de Turkse trappen, zien. Dat is een witte klif waar je ook lekker kunt zwemmen. We moeten daarvoor het eiland dwars oversteken. Als we na 2 uur rijden aankomen parkeren we de auto en moeten we nog een stuk lopen. Eerst maar wat eten...

Als we die kant oplopen zien we de klif al. Het is een witte klif van kalk die prachtig afsteekt tegen het mooie blauwe water. Een plaatje om te zien!

Als we bij de klif aankomen zoeken we een plekje voor onze handdoeken en duiken vanaf de klig het water van de Middellandse zee in. Dat water is een stuk kouder dan het water bij ons strandje! Maar het is met deze warme temperaturen welk lekker verfrissend! We laten ons weer opdrogen, lopen over de kliffen, duiken het water weer in en herhalen dit een paar keer.

Na en paar uurtjes houden we het voor gezien en gaan weer richting "huis". Onderweg zien we nog een aantal Griekse tempels in de Vallei van de Tempels. Bijzonder grote bouwwerken.

We besluiten onze laatste avond op Sicilië in Cefalu door te brengen. We eten daar bij zonsondergang aan het strand....een betere afsluiting kunnen we niet wensen!

We hebben een heerlijke vakantie gehad. Sicilië is een eiland met 2 kanten. Er zijn ontzettend veel prachtige plekjes maar er is ook ontzettend veel achterstallig onderhoud (wegen en gebouwen) en verschrikkelijk veel rommel overal. Morgen weer terug naar Nederland, waar we de vuilnis netjes in containers gooien in plaats van langs de weg!

1. Greetje.leeuwerke:
    19 juli 2018
    Hoord weer mooi nu vanavond nog ff genieten en voor morgen een goede reis. 😘
  2. Stieneke:
    20 juli 2018
    Typisch: hier hetzelfde. Gisteren waren we onderweg naar de zeven bronnen en zei ik tegen Chris dat ik het zo vreselijk vindt dat mensen het eiland zo vervuilen. Alles wordt achteloos weggegooid. Zo zonde..
  3. Fokko en Gretha:
    20 juli 2018
    Typisch he dat die Italianen zo slordig omgaan met hun troep!Maar ja kijk hier in Ned ook eens bij een afslag vanaf de autoweg!!Precies hetzelfde!.Kliffen mooi he!?Wij konden niet op strand lopen, zand te heet.Veilig weer thuis komen met vele mooie herinneringen!!💋👍👋
  4. Annemieke:
    20 juli 2018
    Genoten van je reis verhalen en mooie foto's goede reis terug met een koffer vol herinneringen 😘