Wild Atlantic Way en The Reel Inn

6 oktober 2017 - Donegal, Ierland

Het is weer wisseldag! We ruilen onze ene slaapplaats in voor de andere. We slapen de komende twee nachten in Donegal Town. Om daar te komen rijden we een stuk van de Wild Atlantic Way.

We doen het vandaag rustig aan. De afgelopen dagen zijn best vermoeiend geweest en Albert zijn lichaam begint een beetje tegen te spartelen. We doen dus even een stapje terug.

De route leidt ons soms langs de kust, met natuurlijk weer die prachtige uitzichten, en soms door ruige landschappen en dorpjes en gehuchten. Het is hier erg rustig en we komen weinig verkeer tegen. Na eerder schapen op de weg te hebben gezien moeten we nu stoppen voor een aantal koeien! Ook zien we hele delen land waar turf wordt gestoken. Hier in Ierland wordt ontzettend veel turf en kolen gebrand in de haarden.

We komen op tijd bij het 'guesthouse' waar we hebben geboekt. We worden weer hartelijk ontvangen - de Ieren zijn echt ontzettend aardig allemaal - en krijgen een mooie kamer toegewezen. We doen het even rustig aan; even lekker lezen, een dutje doen en nemen een bad.

Als we trek krijgen gaan we naar het centrum om wat te eten. Het is een leuk centrum met een aantal leuke kroegjes en restaurantjes! Na het eten lopen we nog even rond en gaan vervolgens een kroeg binnen waar, volgens de gastvrouw van het guesthouse, Ierse livemuziek zou zijn.

Het kroegje, The Reel Inn, ziet er van binnen uit als een jeugdsoos maar vlak voor de muziek begint zit het stampvol. Het publiek bestaat uit locals maar ook een aantal toeristen. Pas als er echt niemand meer bij kan begint de muziek. Er hangt een leuke sfeer en de muziek is niet altijd even zuiver maar wel erg gezellig! We hebben het weer naar onze zin gehad vanavond!

1. Greetje.leeuwerke:
    7 oktober 2017
    Weer een leuk verslag en mooie fotos. En wel om de gezondheid denken .😙
  2. Jolanda Staal:
    7 oktober 2017
    Tjaa Erika, ze zingen niet allemaal zo zuiver als Lars. Maar na een paar 'pints' hoor je daar niks meer van!
  3. Wilko Ten Have:
    7 oktober 2017
    Ik zou wat kaartjes van Lars op de toonbank droppen. Van Londen naar the Reel :)
  4. Marian:
    7 oktober 2017
    Wat een mooie verhalen. Ik geniet met jullie mee! Prachtige foto's. Niet verkeerd om zo bij de haard te mogen zitten!