Manuel Antonio - Amsterdam

30 januari 2024 - Alajuela, Costa Rica

Maandag 29 januari
De laatste dag van onze rondreis door Costa Rica. We moeten vandaag nog een behoorlijk stuk rijden naar het vliegveld. Na het ontbijt pakken we onze koffers en gaan rijden. Veel te vroeg, maar het verkeer in Costa Rica is niet te voorspellen en we willen onze vlucht natuurlijk niet missen.

Omdat de rit erg voorspoedig verloopt proberen we onderweg nog ergens bij het strand te komen om wat te drinken. De weg die we nemen heeft weer een erg hoog "free massage" gehalte. Na ongeveer een kwartier rijden loopt de weg dood, we kunnen niet verder.  We draaien maar weer om en stoppen bij een kleine supermarkt om daar wat drinken en een ijsje te halen. Als we buiten op een bankje ons ijsje opeten vliegt er een grote ara over ons heen en gaat recht boven ons op een tak zitten. Gisteren speciaal gezocht naar een ara een nu vliegt hij zo naar ons toe! 😄

We rijden verder en stoppen onderweg alleen nog ergens om, tussen de kippen en hanen, naar het toilet te gaan.

We leveren onze auto in op de afgesproken plek en worden met een busje naar het vliegveld gebracht. We zijn veel te vroeg maar we gaan onze vlucht in ieder geval niet missen!

We hebben een fantastische rondreis gemaakt!  Zo ontzettend veel gezien! De natuur is hier ontzettend mooi en de mensen zijn heel erg vriendelijk. We hebben in een aantal hele bijzondere accomodaties geslapen maar het allermooiste is het wildlife in Costa Rica!  Het is alsof je continu in een dierentuin  loopt. Fantastisch!

Nu op naar Panama en dan naar Amsterdam! Pura vida!

20240129_10441220240129_114445

20240127_114656

1. Annemieke:
    30 januari 2024
    Erg leuk om mee te lezen met jullie mooie rondreis. Hele goede vlucht terug naar huis.

Jouw reactie