Duitsland, Monschau en Rursee 28 en 29 juli

30 juli 2020 - Winschoten, Nederland

Dinsdag 28 juli 2020
We gaan vandaag fietsen naar Monschau. Een mooi dorpje aan de rand van de Eifel. We volgen daarvoor de rivier de Roer. Eerst fietsen we een stukje langs de autoweg maar al gauw gaan we de bossen van het Nationaalpark in. Wat een prachtige omgeving hier! Een mooi bos, riviertje, veel hoogteverschillen....echt heel mooi!

De RoerLangs de RoerStilleven!20200728_131907

Na een paar uurtjes komen we in het dorpje Monschau aan. Weer zo'n dorpje met van die mooie huisjes. We lopen eerst even rond door de 'Altstad' en eten dan op een terrasje een apfelstrudel om de verjaardag van Janien te vieren.

MonschauHet rode huis in MonschauApfelstrüdel

Na Monschau fietsen we nog een stukje verder langs de Roer door weer een prachtige omgeving. We komen bij een klooster waar we helaas niet naar binnen kunnen omdat deze gerestaureerd wordt. Als we weer terug fietsen zien we een klein kapelletje waar we wel naar binnen mogen. We gaan even kijken en steken, traditiegetrouw, een kaarsje aan.

Kappeltje langs de Roer

Op de terugweg stoppen we nog een keer in Monschau om wat te eten. Aan het kraampje wat we wat kopen staan ook 2 Aziatische meiden. Ze staan te giechelen en te lachen.....ze gaan voor het eerst een bratwurst eten! 🤣

Woensdag 29 juli 2020
De fietstocht naar de Rursee staat op de rol vandaag! Even voor tienen vertrekken we. Het is mooi fietsweer, zonnig, zo'n 20 graden met af en toe bewolking. We fietsen weer een prachtige route, berg op, berg af, door bossen en langs weilanden.

Richting de Rursee

Obersee

Als we bij de Obersee aankomen drinken we eerst een lekker kopje cappuccino op een terras. Daarna fietsen we verder. Eerst langs de Obersee en daarna door het Eifel Nationaalpark langs de Rursee.

Rursee

Door het bos fietsen we naar Heimbach waar we wat willen eten en drinken. Bijna alle terrasjes (er zijn niet heel veel) zijn vol maar gelukkig vinden we nog een plekje.

Strammer Max

Na het eten moet Albert nog even naar het toilet. Per ongeluk gaat het het damestoilet naar binnen. De serveerster maakt met heel veel lawaai (gillend) duidelijk dat dat niet de bedoeling is. Ze ligt helemaal dubbel van het lachen en het hele terras met haar!

Op de terugweg, met nog een kilometer of 8 te gaan, doet de versnelling van Albert zijn fiets raar. Als dat maar goed gaat.... Gelukkig doen 6 van de 8 versnellingen het wel goed en komen we al fietsend, met 55 km op de teller, terug bij de camper.

1. Annemieke:
    30 juli 2020
    Het was weer leuk om mee te lezen... Heerlijke vakantie hebben jullie gehad 😊
  2. Erika Koehoorn:
    Leuk dat je steeds meeleest Annemieke! 😊
  3. Anneke:
    30 juli 2020
    Fijn dat jullie heelhuids terug zijn.
    Volgens mij een zeer geslaagde rondreis. Ben benieuwd hoeveel jullie gereden hebben.
  4. Erika Koehoorn:
    30 juli 2020
    Was zeker zeer geslaagd! We hebben in totaal zo'n 2500 km gereden denk ik!
  5. Jolanda Staal:
    30 juli 2020
    Jij bent vast wel heel blij dat jouw favoriete bazin jou ooit de opdracht heeft gegeven om al die vakantiedagen goed te besteden. Wat een mooie plekjes doen jullie aan!
  6. Erika Koehoorn:
    30 juli 2020
    Ik ben zeker blij met mijn favoriete bazin! Nu hopen dat het hele coronavirus gauw achter de rug is zodat we nieuwe plannen kunnen maken! 😄
  7. Elsien en ronald:
    30 juli 2020
    Wat prachtige verhalen zeg en mijn favoriet is monchoau en cochem... en ook rudesheim aan rhein... daar moeten jullie een keer heen..is prachtige dorp...
  8. Paula:
    6 augustus 2020
    Wat super leuk te lezen Erika !!! Ook erg mooie plekjes gezien zie ik ! Wij zijn nu ook weer op de terugreis ! Ik zie je snel ... groetjes aan Albert