Abaraka Gambia!

4 februari 2020 - Serrekunda, Gambia

Onze laatste dag in The Gambia. Morgen vliegen we weer naar Nederland. We blijven vandaag lekker bij ons hotel. Eerst op ons balkonnetje en later gaan we naar het strand. Mohammed van de strandbedjes wil erg graag Albert zijn klompen even proberen. Hij loopt er nog best makkelijk op weg ook!😄

Aan het strand genieten we van de zon, we zwemmen wat en spelen een spelletje klaverjas. Natuurlijk bestellen we bij fruitlady 9 weer een bordje fruit. Omdat we morgen weer naar huis gaan krijgen we een kadootje van haar: pindakoekjes om mee naar huis te nemen. We maken nog een selfie en nemen dan afscheid.

Als we 's avonds op de Senegambia Strip hebben gegeten lopen we nog even naar het kantoortje van Yaya. Helaas is hij er zelf niet maar onze chauffeur van gisteren is er wel. We praten nog even, maken een foto en nemen weer afscheid. We gaan onze koffers weer pakken!

En dan zit er al weer op! Onze eerste reis naar Afrika! Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste dagen wel even moest wennen. Even acclimatiseren zeg maar.... Door alle prachtige excursies met een lokale gids (de mannen en vrouwen van Santosu) hebben we een hele bijzondere vakantie gehad. We hebben prachtige plekken en bizarre dingen gezien. Maar wat Gambia mooi maakt zijn de mensen. Ondanks de armoede en slechte leefomstandigheden zijn ze altijd positief, aardig, tevreden en 'sharing and smiling'. Abaraka Gambia!