Curaçao 2022 - de tweede week

25 mei 2022 - Willemstad, Nederland

Op maandagavond eten we in Willemstad bij een barretje genaamd La Boheme. De naam roept mooie herinneringen op. We gingen namelijk vaak naar La Boheme in Los Christianos toen we op Tenerife woonden...sweet memories.

Het flesje bier van Albert is niet heel erg koud.  Het verlegen, lieve meisje in de bediening biedt aan om ijsklontjes voor hem te halen. Albert legt toch maar even vriendelijk uit dat dat een no-go is! 😄  We eten er wel erg lekker!

Dinsdag gaan we na het ontbijt op zoek naar flamingo's. En die vinden we vrij snel! We stappen uit om wat dichterbij te kunnen komen en een paar foto's te maken.

Daarna rijden we verder en slaan we een weggetje in.  We komen uit bij een baai genaamd Playa Porto Marie. Op dit strand lopen, of meestal liggen, 2 grote varkens! Heel apart. Een van de 2 heeft jeuk en probeert dit met de hoek van mijn bedje te verhelpen: hij duwt me gewoon, met bed en al, weg!

We snorkelen weer wat, gaan wat eten bij het tentje waar heel veel suikerdiefjes op een tafel zitten, zwemmen nog weer even een gaan dan verder.  We besluiten onderweg nog wat te gaan drinken bij Kokomo Beach. Ook een erg mooi strandje met leuk restaurantje!
In de avond rijden we naar het erg toeristische Mambo Beach om te gaan eten.  Het is er gezellig druk en we eten er heerlijk! Bij terugkomst in ons hotel drinken we nog een biertje met onze buurtjes. Gezellig!

Woensdag gaan we naar Tugboat Beach. Een, op zich niet heel bijzonder,  strandje waar een scheepswrak op de bodem van de zee ligt. Het is een beetje een hippie achtig strandje maar het heeft wel wat...  Er staat een "schatkaart" met een route om te zwemmen/snorkelen.  We zwemmen de route in delen en tussendoor luieren we in de zon/schaduw. Er zijn heel veel vissen te zien en het koraal en de waterplanten zijn heel erg mooi! Nadat we een hotdog hebben gegeten, iets anders is er niet te krijgen, gaan we richting de Jan Thiel baai. Bij Zanzibar drinken we wat en reserveren we meteen een tafel voor de avond!

Donderdag gaan we eerst naar het Shete Boka Nationaal Park. We rijden van de ene plek naar de andere en stappen telkens uit om naar de kust te wandelen. Het is een bijzonder stukje natuur! Het lijkt wel een maanlandschap! Ook lopen we door een stukje waar bomen groeien. De bomen groeien zo dat ze niet boven de rotsen uitkomen en groeien daardoor zelfs in de knoop! Bizar!

Aan deze kant van het eiland is het water ik een stuk wilder! Bij Boka Pistol kletst het water tegen de rotsen meters hoog! Wat een natuurgeweld! Onderweg zien we ook nog mooie hagedissen met prachtige blauwe staarten.

Na deze mooie, maar ontzettend warme wandeling, rijden we naar Playa Kalki. Een heel idyllisch, klein strandje.  We huren 2 bedjes dieect aan het water en duiken meteen het water in om te snorkelen! Het water is ontzettend helder en er zijn weer heel veel vissen te zien. We zien ook weer een paar soorten die we nog niet hadden gezien! Mooi!

Op de terugweg stoppen we bij Jaanchie restaurant. Je kunt hier leguaan eten en dat wil ik wel proberen nu ik de kans heb! Als we binnen komen wordt ons gevraagd om even te wachten.  Dat doen we! Maar na een poosje vraag ik toch even hoe lang we dan moeten wachten...ongeveer 30 minuten!  Dat hebben we er niet voor over dus stappen we in de auto en gaan naar Karakter. Een prachtig tentje waar we wat drinken!

Vrijdag gaan we naar het laatste strandje waar nog op ons "lijstje" staat:  Bon Bini Beach. Ook weer een heerlijk strandje: wit zand, helder blauw water, palmbomen en rieten parasols. We zwemmen weer wat en gaan uiteraard ook weer snorkelen. We drinken een heerlijke smoothie en eten nog wat: echt vakantie dus!😊 's Avonds eten we bij De Buren waar we ook de wedstrijd Curaçao-Ajax kijken. Met 3 fanatieke Antillianen achter ons is dat heel vermakelijk! 🤣

Zaterdagochtend lopen we na het ontbijt Willemstad in. Eerst kijken we de qualificatie van de F1 bij Pleincafé Wilhelmina op het terras. Daarna zoeken we een mooie Chichi uit om mee naar huis te nemen!

Het is te warm om echt te shoppen dus we halen gauw onze zwemspullen en rijden naar Lions Dive Beach! We vinden daar een heerlijk plekje direct aan het water. Vanaf onze bedjes kunnen we de vissen filmen! Prachtig! Ook spotten we nog een Murene! Wat een prachtbeest!

Zondag zetten we de wekker omdat we op tijd op het terras willen zitten om de F1 te kijken! De wedstrijd begint om 9.00 uur! Het terras zit al behoorlijk vol als we aan komen lopen. Gezellig!  Verstappen wint de race en ondertussen verliest Heerenveen de play-off wedstrijd...dat is jammer! We lopen vervolgens de wijk Otrobanda in om het Kura Hulanda Museum te bezoeken. Een museum over de geschiedenis en slavernij. Indrukwekkend! Je proeft in deze hele wijk wel een heel andere sfeer!
Nadat we in ons hotelletje en duik in het zwembad hebben genomen lopen we naar de begraafplaats even verderop. Ik vind dat altijd mooi om even te kijken,  beetje raar misschien. De graven zijn allemaal boven de grond, vanwege de harde grond en er  staan een aantal kunstwerken bij hoor! Prachtig! Langs mooie gekleurde huisjes lopen we weer terug.
Door de wandeling zijn we weer enorm bezweet en nemen we weer een duik in het zwembad. Op onze laatste avond gaan we eten bij restaurant De Gouverneur in Otrobanda. De pontjesbrug gaat net open als we aan komen lopen dus nemen we het pontje om aan de andere kant (otra banda) te komen. We hebben een plekje op het balkon gereserveerd met uitzicht op de Havenkade. Een heerlijke afsluiter van deze vakantie!

Vooral onder water is Curaçao echt een pareltje! Maar ook de vele, verschillende baaitjes en de altijd vriendelijke mensen maken het eiland bijzonder. Het is alleen zo jammer dat er in elke berm en onder elk bosje rotzooi ligt...

Flamingo'sPlaya Porto MarieKokomo BeachDe schatkaart bij Tugboat BeachBoka PistolPrachtige beesten!Playa KalkiKura Hulanda museumBegraafplaats WillemstadGekleurde huisjesEten bij De Gouverneur in Willemstad

1. Jolanda Staal:
    25 mei 2022
    Zo te lezen hebben jullie elke vierkante centimeter van het eiland gezien. Prachtige verhalen, mooie foto's en blijvende herinneringen. Ijsklontjes in het bier? Hilarisch!
  2. Michell de Mooij:
    26 mei 2022
    Leuk weer mee te zijn geweest op jullie avontuur. Goeie reis naar huis en alvast een fijn en warm welkom thuis.
  3. Greetje.leeuwerke:
    26 mei 2022
    Heel mooie verhalen. Jullie hebben echt genote.