Pubs en roomservice

8 oktober 2017 - Enniskillen, Verenigd Koninkrijk

De laatste dag van onze reis alweer! We reizen vandaag naar Enniskillen, een leuk stadje in Noord-Ierland. Het is maar een uurtje rijden vanaf het guesthouse in Donegal Town. Niet ver dus maar wel een mooie route. We rijden langs het meer Lough Erne.

We komen al vroeg aan bij ons hotel. Onze kamer is uiteraard nog niet klaar dus drinken we een kop koffie in het hotel en gaan de stad verkennen. We lopen eerst richting de haven waar we aan de praat komen met 2 Ierse vissers. Ze laten ons foto's zien van de vangst van vandaag: enorme snoeken van wel 18 kilo!

Daarna lopen we richting het centrum. Het is een leuke en gezellige stad met allemaal leuke winkeltjes die helaas gesloten zijn. Dan moeten we maar een pub in, die zijn namelijk wel open! In de eerste pub waar we terechtkomen wordt er naar rugby gekeken op de tv. De plaatselijke damesclub speelt een belangrijke wedstrijd. Wij houden ondertussen nauw contact via de app met onze WVV supporters! Als de wedstrijd van WVV is afgelopen (3-3) lopen we verder de stad in en eindigen uiteindelijk in de volgende pub om een kleinigheid te eten. Ook deze pub is, net als de vorige, erg leuk! Vandaag dus geen foto's van mooie uitzichten maar van leuke pubs! 😋

Als we terug naar het hotel gaan bedenk ik me ineens dat ik nog geen geocache gezocht heb deze reis! Gelukkig ligt er vlakbij een cache die we dan ook even gaan zoeken. Zoals heel vaak vindt Albert de koker en kan ik onze naam bijschrijven op het logboek.

Nadat we heerlijk hebben gebadderd in ons hotel hebben we geen puf meer om weer uit eten te gaan. We doen lekker decadent en bestellen roomservice! 🙈Morgen vliegen we weer terug naar Nederland. Ook wel weer lekker om naar huis te gaan maar wat hebben we een geweldige vakantie gehad!

1. Greetje.leeuwerke:
    8 oktober 2017
    Okk leuk hoor die ierse pubs (Caladonie) Heel fijne reis terug morgen.
  2. Annemieke:
    8 oktober 2017
    Het was erg leuk om mee te lezen over jullie fantastische reis en klein beetje mee te reizen via de foto's
    Hele goede terug reis X
  3. Fokko en Gretha:
    8 oktober 2017
    Gaat snel hoor die dagen.Vanmorgen jullie boeket van vers water voorzien.Is nog schitterend.Veilig weer thuiskomen!
  4. Jolanda Staal:
    9 oktober 2017
    Wat een geweldige reis hebben jullie gehad. Zoveel gezien en gedaan. Veilige reis terug naar huis!
  5. Stieneke:
    9 oktober 2017
    Jullie reisverslagen waren erg leuk! Nu een veilige terugreis en tot snel 😘
  6. Wilko Ten Have:
    9 oktober 2017
    Mooie reis. Ik hoor graag de dronken details aanstaande maandag onder het genot van een kopje koffie.