Schapen en Ierse muziek

5 oktober 2017 - Downings, Ierland

De zon schijnt zowaar als we wakker worden! Het moet niet gekker worden!

Er staat vandaag een bezoek aan het Nationaal Park Glenveagh op de planning. Dit park ligt ongeveer een half uurtje rijden van ons hotel. De route er naar toe is al erg mooi. Als we onze auto op de parkeerplaats bij het park hebben geparkeerd stappen we in de pendelbus die ons naar het kasteel brengt.

In het park ligt een groot meer en aan dit meer staat het kasteel. Je kunt een rondleiding door het kasteel krijgen maar eigenlijk hebben we daar geen zin in. We gaan op eigen houtje door het park en de kasteeltuinen struinen. Het is een erg mooi park en ook de tuinen zijn mooi maar de uitzichten over het meer zijn prachtig.

Als we uitgekeken zijn nemen we de pendelbus weer terug naar het beginpunt. Vanaf hier loopt nog een korte route door het bos. Albert zijn benen zijn goed dus we nemen de gok. Ook deze route is erg mooi met prachtige uitzichten over het meer. Onderweg spotten we nog een groot hert met een jonkie.

Daarna stappen we weer in de auto en rijden richting de kust. Als we dorst krijgen stoppen we onderweg in een dorpje. Op TripAdvisor staat een leuke pub waar we wat willen gaan drinken. Helaas, de pub is gesloten. Dan maar naar de overkant van de weg waar ook een pub zit. We gaan bij de haard zitten en bestellen wat te drinken. Even later komt er een vrouw bij ons zitten. Ze heeft een enorme snor, zwarte randen onder de nagels en stinkt gigantisch! Ze slaat een glas Baileys achterover en vertrekt gelukkig weer!

Ook wij vertrekken weer. We gaan naar Horn Head, een klif met een prachtig uitzicht. We nemen de binnenweggetjes waarop ook hier en daar wat schapen lopen. Moet allemaal kunnen! 😄Als we van het uitzicht bij Horn Head hebben genoten rijden we terug naar het hotel om bij de haard wat te drinken.

We eten 's avonds wat in een restaurant in een klein dorpje in de bergen en als we terug in ons hotel komen wordt er Ierse muziek gemaakt in de pub. Gezellig allemaal!

1. Stieneke:
    5 oktober 2017
    Ik mis de foto van de snor 👃
    Wederom prachtige foto's!
    😘😘
  2. Greetje.leeuwerke:
    5 oktober 2017
    Weer mooie fotos leuk zo hoor. Ik merk wel dat jullie genieten.😙
  3. Annemieke:
    6 oktober 2017
    Weer een geweldig verhaal om te lezen
  4. Fokko en Gretha:
    6 oktober 2017
    Us nationale biertje dus ook bekend daar!!!Blijf genieten, schitterend geschreven en super mooie foto,s
  5. Gerthy:
    6 oktober 2017
    Was ook benieuwd naar de vrouw net snor 🤣 je maakt wat mee zo! 😂😂