Duitsland, Duitse Wijnroute 25 juli 2020

26 juli 2020 - Schellweiler, Duitsland

Zaterdag 25 juli 2020
We gaan vandaag naar Duitsland. Eerst halen we broodjes bij de bakker die langs de camperplaats komt. We ontbijten lekker buiten en gaan dan op pad. We willen bahbah de Duitse Wijnroute rijden. Om daar te komen moeten we eerst een stuk over de snelweg in Frankrijk. Als we de grens over zijn begint de wijnroute bij Schweigen-Rechtenbach. We zien, uiteraard, ontzettend veel druivenranken. Het is het grootste Rieslinggebied ter wereld. Behalve druiven zien we ook veel vijgen en appels/peren.

De Duitse Weinstraße

De echte Weinstraße kunnen we niet helemaal rijden zoals het hoort want er is hier en daar een wegopbreking waardoor we hele stukken worden omgeleid. Die omleidingen brengen ons weer meer de bossen in. Op een gegeven moment springt er een jong reetje voor onze auto de weg over. We rijden gelukkig niet hard en kunnen daardoor in alle rust het beestje laten oversteken. Prachtig om te zien!

Als we later weer tussen de druivenranken rijden zien we een mooi plekje om te lunchen. We parkeren de camper voor de ranken, schenken wat drinken in en smeren wat crackers. Wat een heerlijk plekje! Dit is het mooie aan een camper!

LunchstopPauze tussen de druivenranken

Lunch with a view

Lunchen

Na de lunch vervolgen we de wijnroute.

Dorpje aan de Deutsche Weinstraße

Op de camper app hebben we een camperplaats gezien die uitkijkt over de druivenranken. Maar ook deze plek ziet er online mooier uit dan in werkelijkheid. Aan de voorkant van de camperplaats heb je inderdaad mooi uitzicht maar aan de achterkant zit je tegen de autoweg aan. We rijden dus verder. Het duurt even voor we weer iets tegenkomen maar dan zien we een camperplaats bij een wijnboer op het erf. Er is nog genoeg plaats een we kunnen gaan staan waar we willen. Er is stroom en water maar geen douche. Wel is het hier heerlijk rustig!

Camperen bij de wijnboerDe boerProost!

We gaan eerst op de fiets de buurt even verkennen en doen wat boodschapjes. Het is echt een heel klein dorp waar we zitten. We doen dan ook boodschapjes bij de benzinepomp. Een supermarkt is hier niet....

Gisteren bij de jachthaven in Colmar waren de douches vanwege corona dicht en hebben we niet kunnen douchen. Onze wijnboer heeft ook geen douches beschikbaar. We willen toch douchen en gebruiken die in de camper voor de eerste keer. Dat is eigenijk best te doen!

Fris en fruitig fietsen we 's avonds naar het volgende dorp waar, volgens onze wijnboerin, een goed restaurant zit. En ze heeft gelijk! We hebben heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht over het dal en veel goedkoper dan in Zwitserland! 😉

1. Anneke:
    27 juli 2020
    Stilletjes aan deze kant weer op.... Hier ook steeds beter weer 😁 Mooie plaatjes weer