Gambia en sc Heerenveen

28 januari 2020

We zijn er klaar voor! Onze eerste reis buiten Europa. We vertrekken vandaag naar het Afrikaanse Gambia! We vliegen al vroeg (6.00 uur) vanaf het vliegveld in Maastricht. Tijdens de vlucht hebben we de eerste 2 uur behoorlijk wat turbulentie. Daarna wordt het rustig.  Als we na 6,5 uur vliegen aankomen in Gambia is het ongeveer 25 graden en licht bewolkt.  Nadat onze paspoorten en de bagage weer gecontroleerd zijn stappen we in de bus en laten ons naar ons hotel brengen. Onderweg zien we overal mensen op straat lopen maar ook dieren zoals koeien en ezels. We doen meteen heel veel indrukken op maar vergeten foto's te maken. Daar krijgen we vast nog genoeg de gelegenheid voor.  Omdat we toch een beetje verreisd zijn doen we het de rest van de dag rustig aan. We zwemmen wat,  slapen een beetje bij en kopen wat flessen water. Om 19.00 uur hebben we afgesproken met een lokale gids, Yaya. Hij haalt ons op bij ons hotel en neemt ons mee naar zijn kantoortje op de Senegambia strip. Onderweg praten we over The Gambia maar ook over sc Heerenveen! Yaya is groot fan van de mooiste club van Nederland! Hij heeft zelfs een foto van zijn zoontje in een Heerenveen shirt op zijn mobieltje! Hoe grappig!

We boeken 3 excursies bij Yaya waarvan de eerste morgen al is! Yaya brengt ons naar een restaurant waar we een lekkere hamburger eten.  Na het eten bent Harry, de collega van Yaya, ons terug naar ons hotel.  We moeten morgen weer vroeg op dus we duiken lekker ons bed in! We zijn heel nieuwsgierig naar wat we morgen gaan zien!

1. Marian:
    Gelukkig goed aangekomen. Ben benieuwd naar het vervolg. Slaap lekker
  2. Edwin:
    28 januari 2020
    Leuk! Heel veel plezier en doe mooie indrukken op!
  3. Stieneke:
    28 januari 2020
    Toeval bestaat niet! Ben benieuwd naar jullie avonturen!
  4. Wilko Ten Have:
    28 januari 2020
    Ach, die arme man. Compleet verward. Waarschijnlijk malaria.
  5. Ursula:
    28 januari 2020
    Heel veel plezier!! Geniet van alle indrukken!
  6. Greetje.leeuwerke:
    28 januari 2020
    Heel mooi geniet maar lekker. Tot de volgende verslag.😘
  7. Janien:
    28 januari 2020
    Paracetamol allemaal nog in de tas?
  8. Erika Koehoorn:
    Yes! 😃🤣
  9. Leutje Koehoorn:
    28 januari 2020
    Ik heb dit alleen gelezen omdat ik 'Sc Heerenveen' zag.
  10. Erika Koehoorn:
    Whahaha! ❤💙
  11. Jolanda Staal:
    29 januari 2020
    Ik hoop maar dat Yaya meer verstand heeft van excursies dan van voetbal.
  12. Annemieke van Dooren:
    29 januari 2020
    Heel veel plezier op deze geweldige reis... Leuk dat we weer mee mogen lezen... 😘
  13. Anneke:
    29 januari 2020
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet vandaag van jullie excursie.
  14. Jolanda:
    Heel veel plezier!!
  15. Michell de Mooij:
    29 januari 2020
    Lieve Erika en Albert wij wensen jullie een hele mooie reis met enorm veel mooie indrukken. We lezen graag mee welke avonturen jullie beleven. Geniet ervan. Edwin en Michell
  16. Robert van Haarst:
    29 januari 2020
    Heeeeel veel plezier gewenst.
  17. Fokko en Gretha:
    29 januari 2020
    Zo top en blij dat jullie het al zo goed naar de zin hebben!Geniet van alle indrukken, zorg dat de mobieltjes goed opgeladen zijn ivm maken van foto,s!!En dat van Heerenveen vinden wij wel een beetje overdreven hoor!!!!!😂😂😂😂👍👍😍😜🤨Blijf geniet.Hier Portugal ook aal op stee!!!💋👌
  18. Gerthy:
    29 januari 2020
    Heel veel plezier!!! Genieten!