Gambia en sc Heerenveen

28 januari 2020

We zijn er klaar voor! Onze eerste reis buiten Europa. We vertrekken vandaag naar het Afrikaanse Gambia! We vliegen al vroeg (6.00 uur) vanaf het vliegveld in Maastricht. Tijdens de vlucht hebben we de eerste 2 uur behoorlijk wat turbulentie. Daarna wordt het rustig.  Als we na 6,5 uur vliegen aankomen in Gambia is het ongeveer 25 graden en licht bewolkt.  Nadat onze paspoorten en de bagage weer gecontroleerd zijn stappen we in de bus en laten ons naar ons hotel brengen. Onderweg zien we overal mensen op straat lopen maar ook dieren zoals koeien en ezels. We doen meteen heel veel indrukken op maar vergeten foto's te maken. Daar krijgen we vast nog genoeg de gelegenheid voor.  Omdat we toch een beetje verreisd zijn doen we het de rest van de dag rustig aan. We zwemmen wat,  slapen een beetje bij en kopen wat flessen water. Om 19.00 uur hebben we afgesproken met een lokale gids, Yaya. Hij haalt ons op bij ons hotel en neemt ons mee naar zijn kantoortje op de Senegambia strip. Onderweg praten we over The Gambia maar ook over sc Heerenveen! Yaya is groot fan van de mooiste club van Nederland! Hij heeft zelfs een foto van zijn zoontje in een Heerenveen shirt op zijn mobieltje! Hoe grappig!

We boeken 3 excursies bij Yaya waarvan de eerste morgen al is! Yaya brengt ons naar een restaurant waar we een lekkere hamburger eten.  Na het eten bent Harry, de collega van Yaya, ons terug naar ons hotel.  We moeten morgen weer vroeg op dus we duiken lekker ons bed in! We zijn heel nieuwsgierig naar wat we morgen gaan zien!