Op naar Sicilië

10 juli 2018 - Sicily, Italië

We hebben afgelopen nacht in Rotterdam geslapen en worden om 6 uur met de shuttle naar het vliegveld gebracht. Onze reis naar Sicilië is begonnen! 🛫 Alles verloopt vrij vlotjes en zelfs het vliegtuig vliegt sneller dan gepland. Als we onze koffers van de bagageband hebben geplukt begeven we ons naar de balie van het autoverhuurbedrijf. Pfff.... wat een rij staat daar! Nadat ik al een tijdje in de rij sta zie ik ineens dat je, voor in de rij, een nummertje moet trekken. Ik trek nummer 50. Nummer 24 is nu aan de beurt!!! 😳 En de reis begon zo goed!

Maar het geluk is aan onze zijde! Of we verdienen het misschien gewoon! 😆 Een Nederlands stel waar we mee aan de praat komen, moest voor de tweede keer een nummertje trekken maar heeft deze achteraf toch niet nodig. Ze bieden ons hun nummertje aan. Nummer 29!! Grazi!! 😁

We krijgen een splinternieuwe Citroën C3 crossfit mee! Super! Maar ook een beetje eng..... met een nieuwe auto tussen al die idiote Italiaanse chauffeurs. Gelukkig kan mijn Appie dat!

We rijden binnendoor naar het bungalowpark waar we deze vakantie verblijven. Onze eerste indruk van Sicilië is niet al te best. Werkelijk overal ligt rommel langs de weg. Vuilniszakken vol maar ook losse rommel. De dorpjes waar we door rijden zien er ook niet uitnodigend uit. We gaan er van uit dat we het mooie Sicilië wel zien binnenkort!

Gelukkig is het kleinschalige bungalowpark heerlijk! Een hele nette bungalow, een mooi, rustig zwembad en ontzettend vriendelijke mensen. Nadat we ons hebben geïnstalleerd gaan we lekker zwemmen en zonnen! Het is heerlijk weer! Zon, 30 graden en een licht windje.

In de avond eten we, voor een habbekrats, bij de plaatselijk Italiaan en kijken we daar de voetbalwedstrijd België-Frankrijk. Helaas verliest België.....😥

1. Greetje.leeuwerke:
    11 juli 2018
    Leuk meid hopen dat verder alles schoon is. Appartemen in ieder geval goed. Geniet nog maar lekker . Gr en knuf van ons. 😘
  2. Erika Koehoorn:
    11 juli 2018
    😘😘
  3. Michell de Mooij:
    12 juli 2018
    Wij wensen jullie een mooie tijd @ prachtig Sicilië. Die mooie plekjes gaan jullie zeker vinden. Geniet van elkaar, het Italiaanse temperament en het heerlijke eten. Ontzettend leuk jullie weer te volgen!

Attento, e tanto amore......🇮🇪🇮🇪🇮🇪🇮🇪
    (direct een klein beetje Italiaans leren ;-) )
  4. Jolanda Staal:
    12 juli 2018
    Jouw Appie kan ook alles! Veel plezier en geniet ervan!
  5. Marina:
    Fijne vakantie, geniet ervan☀️🍕🍉🍷🍧🏊‍♀️🚗🇮🇪