België 11 en 12 juli 2020

12 juli 2020 - Durbuy, België

We gaan! Ondanks corona denken we dat het met onze camper veilig genoeg is.  We houden de ontwikkelingen natuurlijk goed in de gaten maar we gaan de komende 3 weken de zon achterna! Samen met genoeg mondkapjes en desinfecteergel vertrekken we zaterdag 11 juli richting de Belgische Ardennen. De eerste stop is in Westerlee! Onze kleinkinderen nog even knuffelen! Daarna gaan we de snelweg op. We wennen al gauw aan het rijden in zo'n camper. Onderweg stoppen we even om de kwalificatie van de F1 te kijken op de telefoon.

Aan het eind van de middag komen we aan in Durbuy. Dit dorpje wordt het kleinste dorpje van de wereld genoemd.  We parkeren de camper op een camper camping  aan dw rivier. Van de receptionist begrijp ik dat het verboden is te douchen. Ik denk dat het te maken moet hebben met corona. Uiteindelijk heb ik in de gaten dat het verboden is om met schoenen aan te douchen....

Als we gesettled zijn pakken we de fietsen om in het schattige dorpje, op een terras, wat te eten.

De volgende dag kunnen we buiten ontbijten.  Heerlijk! We gaan vandaag de omgeving per fiets verkennen. In het zonnetje, met zo'n 21 graden, fietsen we een mooie route. Af en toe moeten we best pittig klimmen en zijn we heel erg blij met onze nieuwe e-bikes! We komen door mooie dorpjes en zien mooie uitzichten. Als weer weer terug bij de camper zijn gaat Albert nog even vissen voordat we de F1 gaan kijken.

In de avond fietsen we nog even weer naar het dorp en lopen wat rond in het sprookjesachtige centrum. Schitterende straatjes en pandjes! We drinken nog wat op het terras van een heel mooi bluescafe en gaan dan weer naar ons huisje op wielen! Morgen richting Luxemburg!

1. Rieke Timmer:
    Fantastisch om te lezen! Geniet! 😘
  2. Marian:
    12 juli 2020
    Wij zijn laatst ook een rondje door Nederland geweest met de camper. Heerlijk! Wij gaan 7 augustus met de auto een rondreis maken. Ga ook een reisblog maken. Dat lijkt me erg leuk. En nu jullie weer volgen. Ga weer genieten van jullie belevenissen. Zalig!
  3. Annemieke van Dooren:
    Heerlijk... Geniet ervan samen 🌞🥂
  4. Rian:
    12 juli 2020
    Goed begin! Lekker genieten!
  5. Anja:
    Weer leuk om te lezen! Geniet samen! 😘