Italië Comomeer 17 en 18 juli 2020

18 juli 2020 - Domaso, Italië

Vrijdag 17 juli 2020

Gisteren hebben we een rustdag gehad. Ik heb wat gelezen, Albert wat gevist en samen zijn we nog een stukje wezen fietsen. Het weer was nog steeds niet geweldig. Veel motregen. En we willen zon! We bekijken de weersvoorspellingen en zien dat er eigenlijk alleen in Italië mooi weer wordt voorspeld de komende dagen. Ook in Italië is het code geel en we hebben genoeg mondkapjes mee dus vandaag rijden we naar het Comomeer! We stellen onze navigatie in en gassen! Bij de grensovergang naar Zwitserland kopen we een vignet voor de snelweg. We rijden vervolgens door een hele mooie omgeving. Bij Splügen leidt de navigatie ons over de Splügenpass. Ppffff....dat is billenknijpen! De ene haarspeldbocht na de andere en best krapjes ook!

Uiteindelijk komen we aan bij het Comomeer. Een prachtig meer en het regent hier niet! Beter nog: de zon schijnt en het is 30 graden! We vinden een camping waar we eerst voor 2 nachten boeken. Als we de camper hebben geïnstalleerd willen we op de fiets naar het dorpje toe. We fietsen een stukje maar besluiten dan om maar terug te fietsen. Het is te druk en er wordt te hard gereden. Fietsen is niet veilig hier, erg jammer! We halen bij de supermarkt op de terugweg nog wat boodschapjes voor het eten en gaan dan terug naar de camper om de cobb weer aan te slingeren! Morgen zonnebaden!

Zaterdag 18 juli 2020

We hadden verwacht dat we op een hele rumoerige camping zaten hier. Overdag is dat ook zo, je staat hier ook hutje mutje op elkaar, maar 's nachts was het lekker rustig. We hebben lekker geslapen en gaan na het douchen een lekker ontbijtje halen bij het restaurant naast onze camping.

Langs het meer loopt een grintpad waarop gelopen en gefietst wordt. Na het ontbijt halen we de fietsen op en gaan we op pad. Het pad loopt helemaal langs het Comomeer. Het is inmiddels weer behoorlijk warm maar het fietst heerlijk zo! Onderweg pikken we een terrasje en dan rijden we weer terug naar de camper. We halen daar de handdoeken en vishengel op en gaan naar het water. Genieten!

De Splügenpass

Even wat drinken na het billenknijpen

ComomeerComomeer

ComomeerFietsen langs het ComomeerZonnen en vissen

1. Anneke:
    18 juli 2020
    Prachtig, het Como eer. Lekker met de beentjes omhoog
  2. Jolanda Staal:
    18 juli 2020
    Ligt het aan mij of beleef je dit keer wat minder avonturen dan tijdens de vorige reizen? Geniet van de mooie omgeving!
  3. Peter:
    20 juli 2020
    Wat een ontzettend leuk verhaal!! Wat een mooie avonturen. Veel plezier nog.... geniet ervan en doe de groetjes aan Albert! #bestebaasever