Italië Pianomeer / Porlezza 19 en 20 juli 2020

21 juli 2020 - Carlazzo, Italië

Zondag 19 juli 2020
We gaan vandaag weer verder. Deze camping is niet echt ons "ding". Het is hier in Italië heerlijk weer dus we willen hier nog wel even blijven maar ivm corona willen we niet te ver Italië in.

Tussen het Comomeer en het meer van Lugano ligt een natuurreservaat met een klein meertje. Aan dit meer ligt ook een camping. Gisteravond heb ik al een mail gestuurd en gevraagd of er nog plek was. We rijden er na het ontbijt naar toe en worden heel vriendelijk ontvangen door een Italiaans gezin dat zelfs heel schattig Nederlands spreekt.

PianomeerPianomeer

We mogen zelf een plekje uitzoeken. Door de corona is het hier nog heel erg rustig en hebben we keus genoeg. We kiezen een mooi plekje aan het water. Het is even manoeuvreren maar het lukt Albert om de camper op de uitgekozen plek te krijgen.

Camping Rannochio

Even later fietsen we naar de "green police" om een visakte te halen. Daar blijkt echter dat we eerst moeten betalen bij het postkantoor. Het is vandaag zondag, dus dat kan morgen pas. We fietsen nog even een stukje verder en gaan dan terug naar de camper. Albert gaat toch even stiekem vissen en ik ga lekker lezen. Relaxen!

Maandag 20 juli 2020
Nadat Albert broodjes heeft gehaald bij de slager tevens bakker in het dorp gaan we in het zonnetje ontbijten.

Er loopt een fietspad van Mennagio aan het Comomeer naar Porlezza aan het meer van Lugano. We gaan het stuk van de camping naar Porlezza fietsen. Met de zwemkleding aan en de handdoeken in de tas gaan we op pad. Maar eerst betalen we bij het postkantoor in het dorp voor de visakte. Als we in Porlezza aankomen drinken we een kop koffie op een terrasje. Andere zomers is het hier vast ontzettend druk met toeristen. Nu zijn er slechts een paar Italianen en twee Hollanders.

Porlezza

We fietsen weer verder om het meer en overal waar we komen is het rustig, er zijn maar weinig toeristen. Wat een inkomstenverlies.
We nemen nog een duik in het meer en fietsen, nadat we zijn opgedroogd, weer terug. Morgen fietsen we de andere kant op!

PorlezzaPorlezza

1. Stieneke:
    21 juli 2020
    Ik ben gewoon oprecht jaloers.
  2. Annemieke:
    21 juli 2020
    Heerlijke vakantie.... Voor jullie super fijn dat het zo rustig is maar inderdaad voor de mensen daar wel erg...
    Voor jullie heerlijk genieten zo
  3. Anneke:
    22 juli 2020
    Het heerlijke Italië, vreemd dat het zo rustig is hé.Lekker genieten.
  4. Jolanda Staal:
    22 juli 2020
    Wat een prachtige omgeving. Geniet er nog even lekker van!