Italië Pianomeer - Mennagio en Bellagio 21 en 22 juli

23 juli 2020 - Carlazzo, Italië

Dinsdag 21 juli 2020
De fietstocht naar Mennagio staat op het programma. We pakken weer het speciaal aangelegde fietspad. Hier en daar houdt het fietspad op en moeten we op de weg fietsen. Met die roekeloze Italianen op de weg is dat best eng! Vooral het laatste stuk van de route gaat behoorlijk stijl en met veel haarspeldbochten naar beneden.

In Mennagio fietsen we door naar de haven. We kopen daar een ticket voor de pont naar het mondaine Bellagio. Bellagio behoort tot één van de mooiste dorpjes van het Comomeer. Met de pont is het ongeveer 25 minuten varen vanaf Mennagio. Met onze mondkapjes op varen we naar de andere kant. Bellagio is inderdaad mooi. Stijle trappen, sjieke winkels waar een leuk tasje 1350 euro kost en mooie statige gebouwen. Na het lopen door het dorpje willen we wat eten en drinken aan het water. Daar zitten natuurijk de duurste en sjiekste restaurants. We stappen op een terras af en vragen of ze plek hebben voor 2. Er wordt even overleg gepleegd en vervolgens worden we begeleid naar het uiterste hoekje van het terras. Een mooi plekje, daar niet van, maar toch heb ik het idee dat we 'verstopt' worden omdat Albert op klompen loopt! Whahahaha!

Het pontje van Mennagio naar BellagioBellagioBellagioBellagio

We lunchen duur maar heerlijk! Op een mondain plekje! :)

Uitzicht vanaf BellagioLunchen in BellagioToetje!😍

Na de lunch stappen we als echte toeristen op het boemeltreintje om meer van Bellagio te zien. We zien onder andere een groot huis wat in het bezit van de Belgische koning is geweest. Het huis is nog steeds privébezit en we zien dat de eigenaar Herbie ook bezit!

Huis met Herbie

Als we de boot terug willen nemen worden we terug gestuurd. De boot zit vol. Nou ja, vol.... Door de 1,5 meter regel mogen er niet meer op. We moeten dus 40 minuten wachten. Achteraf hebben we hier geluk mee gehad. Als we op de volgende boot zitten barst een hoosbui, inclusief onweer, los. Nu, zitten we droog maar anders hadden we midden in de bui gefietst. Als we weer aanmeren in Mennagio is het droog en fietsen we terug. In de avond krijgen we nog een beste onweersbui!

Woensdag 22 juli 2020
Onze laatse dag aan het Pianomeer. Morgen gaan we weer verder! We fietsen nog een keer naar Porlezza, drinken daar wat, nemen een duik in het meer van Lugano en fietsen weer terug. De rest van de dag relaxen we lekker bij de camper.

1. Anneke:
    Het gaat mooi hé 😜
  2. Jolanda Staal:
    23 juli 2020
    Ik wou je eigenlijk vragen om een tasje voor me mee te nemen, maar misschien kun je voor dat geld ook wel de enige echte Herbie scoren.
  3. Annemieke:
    Heerlijk verhaal 😊