Zwitserland, Sempachersee 23 juli 2020

24 juli 2020 - Sempach, Zwitserland

Donderdag 23 juli 2020
We reizen vandaag weer verder. We pakken alles in en vertrekken. Het is allemaal erg krapjes dus het duurt even voordat we van onze plek af zijn maar uiteindelijk kunnen we weg!

Het plan is om naar Zwitserland te te gaan. Via heel veel tunnels én de Gothardtunnel komen we bij de camping die we in gedachten hadden. Helaas....de camping is vol.

Gothardtunnel

Er wordt voor ons gebeld naar een andere camping en daar is nog plek! Dus, hup...gassen! Een klein half uurtje later komen we aan op de camping aan de Sempachersee. Het is nog vroeg in de middag dus we trekken onze zwemkleding aan en gaan zwemmen in het meer. Het is hier 28 graden maar het water is kouder dan in Italië!

Later pakken we de fietsen van de camper om het meer rond te fietsen. Het grootste gedeelte van de route is erg mooi. Bij de voetgangerszone, waar we met de fiets aan de hand lopen, wordt Albert weer aangesproken om zijn mooie klompen! :)

SempacherseeRoute rond de SempacherseeMooiKerkje in SurseeOnderweg...

Aan het begin van de avond komen we terug in het dorp waar onze camper staat. We willen nog wat eten dus we zoeken een restaurant op. Als we eenmaal zitten en de kaart inzien krijgen we zowat een rolberoerte van de prijzen! Zwitserland is duur, dat weten we. De camping waar we staan is ook niet goedkoop. Maar 30 euro voor een schnitzel met patat is toch idioot! We krijgen nog wel een voorafje van het huis. Albert vindt het niet te vreten maar ik eet het mijne (bijna) op. Nadat we het hoofdgerechten op hebben, betalen we en gaan er gauw vandoor! In de koelkast in de camper staat nog wel een bakje vla!🤣

Voorgerecht

Op de terugweg kijken we nog een potje voetbal bij de plaatselijke voetbalvereniging. Albert is benieuwd wat het hier kost als je een gele of rode kaart krijgt nu alles zo duur is!😉