Manuel Antonio

29 januari 2024 - Quepos, Costa Rica

Zondag 28 januari
Omdat we het gisteren zo heerlijk vonden op het strand gaan we vandaag op herhaling.  Maar eerst even videobellen met onze kleindochter Mikki, ze heeft ons gisteren al geprobeerd te bellen want ze mist opa en oma zo. ❤️
Als we met haar en kleinzoon Job bellen is ze wel verdrietig. Gelukkig kunnen we binnenkort weer knuffelen met elkaar.

We gaan eerst even via de supermarkt om wat drinken en koekjes te kopen. Dan rijden we door naar het strand.  We weten inmiddels hoe het werkt en rijden stug langs alle mannetjes bij de ingang van het strand: we weten waar we naar toe willen,  aar het rustige stukje strand tussen de locals. Nou, tussen de locals zitten we!  Als we geparkeerd hebben zien we 3 partytenten met een hele groep mensen. Iemand speelt op een gitaar en er wordt gezongen.....een kerkdienst op het strand! We gaan ervan uit dat het niet de hele dag duurt en gaan toch maar liggen, de liedjes die gezongen worden zijn wel gezellig!🫣 Er worden zelfs nog 2 jongens in de zee gedoopt. Bijkomend voordeel is dat de huur van de bedjes meer dan de helft goedkoper is dan gisteren! Gracias Dios!

De golven zijn nog hoger dan gisteren! Halverwege de middag gaan we terug naar het hotel. We gaan nog even zwemmen en drinken een drankje. Dan willen we buiten even kijken. Er zou bij de ingang van het hotel, in een afgekapte palmboom, een nest met ara's zitten. Als we bij de boom komen zien we niets maar ineens komen er 2 ara's naar boven! Voordat ik een foto kan maken vliegen ze weg. Wow! Wat zijn ze mooi en groot!  Achter ons loopt een aapje over de elektriciteitsdraden en even verderop zitten er 2 in de boom! Het is hier echt een dierentuin!

We gaan even later toch voor een tweede keer kijken en dan hebben we meer geluk. We kunnen 1 ara op de foto zetten!

Manuel AntonioManuel Antonioimageimageimage20240128_174707

1. Jolanda Staal:
    29 januari 2024
    Wat hebben jullie veel gezien en gedaan. Ik heb genoten van je verhalen. Geniet er nog even van!

Jouw reactie