Monteverde-Manuel Antonio

27 januari 2024 - Quepos, Costa Rica

Vrijdag 26 januari
We ontbijten bij 18°C! Best frisjes, dus we zitten binnen. Door het raam zien we een eekhoorn en een kleine toekan op het terras. Blijft bijzonder!

We checken uit en stappen weer in onze grote Ford. We moeten vandaag ongeveer 3,5 uur rijden naar Manuel Antonio. Het is een beste rit en we staan en aantal keer in de file. Gelukkig zien we wel van alles onderweg. Het eerste deel van de rit rijden we nog in de bergen en dat levert altijd mooie plaatjes op! Daarna komen we dichterbij de kust. Na ongeveer 2 uurtjes rijden komen we over een brug waar, tenminste dat heb ik gelezen, altijd krokodillen onder liggen. We parkeren de auto voor de brug en gaan even kijken. We zien meteen een enorme krokodil! Even verderop liggen er nog 4! Niet normaal! Er staat ook een soort reiger in het water en 1 van de krokodillen zwemt daar langzaam op af....dat zou wat zijn....maar de reiger heeft het op tijd door en loopt weg. Wij rijden ook weer door!

Bij aankomst in ons mooi, nog nieuw, hotel drinken we eerst een biertje en duiken dan het zwembad in. Even afkoelen! Het is hier 34°C, een heel verschil met vanochtend!

We kleden ons daarna om en gaan de omgeving even verkennen. We vinden alvast een mooi strandje voor morgen en zien onderweg weer heel veel aapjes! We reserveren een plekje voor vanavond bij een mooi restaurant en drinken op een ander terras een drankje, terwijl we weer een mooie zonsondergang zien!

20240126_072553imageimageCrocodile Bridgeimageimage

1. Pa:
    27 januari 2024
    🥰👍🏽
  2. Stieneke:
    27 januari 2024
    Jullie maken het wel spannend, met al die krokodillen!

Jouw reactie