La Fortuna-Monteverde

25 januari 2024 - Monteverde, Costa Rica

Woensdag 24 januari

We hebben vandaag een lange rit voor de boeg dus we vertrekken meteen na het ontbijt.

We rijden van La Fortuna om het grootste stuwmeer van Costa Rica naar Monteverde. Het is een totaal andere wereld, qua natuur, dan waar we tot nu toe zaten. Door het grote meer heb je hele mooie vergezichten. We stoppen even voor een kop koffie en rijden dan weer door.

Als we om het meer heen zijn wordt de weg behoorlijk slechter. Hier en daar zitten beste gaten in de weg en we kunnen vaak niet harder dan 25 km. We komen langs een watervalroute en besluiten om die te gaan lopen. Een welkome stop tijdens  deze mooie maar lange route. We betalen bij Alejandro en hij brengt ons naar het startpunt van de route. Het is een mooie route en onderweg komen we 4 watervallen tegen. Bij de laatste waterval kun je zwemmen en dat gaan we dan ook doen! Heerlijk!

Nadat we ons afgedroogd hebben lopen we weer terug naar de auto en vervolgen we onze route. Tegen 15.30 uur komen we bij onze volgende accommodatie aan. Net op tijd want tussen 15.00 en 17.00 kun je hier gratis koffie en cake krijgen! Daar hebben we wel zin in! 😄 Na de koffie, met heerlijke zelfgemaakte cake, brengen we de koffers naar onze kamer en rusten we wat uit.

In de avond rijden we naar Santa Elena waar we even lekker rondslenteren en vervolgens in het Tree House restaurant eten.

Uitzicht over Lago ArenalimageWatervalCala Lodge

1. Claudia:
    25 januari 2024
    Wat een land! Prachtig :)
  2. Anneke:
    25 januari 2024