La Fortuna

24 januari 2024 - San Carlos, Costa Rica

Dinsdag 23 januari
We hebben zowaar uitgeslapen vandaag! Pas om 7.15 uur waren we wakker. 😄

Na een ontbijtje, waar we een stuk of 10 eekhoorntjes met elkaar zien spelen, rijden we naar Mistico Arenal Hanging Bridges. Een stuk regenwoud waar 6 hangende bruggen tussen de bomen, bovenin het woud, zijn geplaatst. We lopen echt tussen het bladerdek door. Fantastisch! We zien niet echt heel veel wilden dieren maar wel de blue jeans kikker, een enorme vlinder,  vleermuizen en de bijzondere quetzal vogel. De uitzichten vanaf de hangende bruggen zijn prachtig!

Op de terugweg naar ons hotel stoppen we bij El Choyin. Er zijn in en om La Fortuna veel hotsprings. Dankzij de vulkaan zijn er namelijk natuurlijke warmwaterbronnen. De meeste hotsprings zijn onderdeel van een hotel/spa, moet je voor betalen en zijn erg toeristisch. El Choyin is openbaar, zonder voorzieningen en er zijn vooral locals.

We parkeren de auto en lopen naar de rivier. We trekken onze schoenen en kleren uit en stappen in het water wat ongeveer 36°C is! Heel bijzonder! We zoeken een plekje op om even lekker in het warme, stromende water te liggen. Dat gaat niet heel erg makkelijk want er liggen natuurlijk allemaal stenen in de rivier en wij hebben geen waterschoenen aan. Uiteindelijk lukt het toch en kunnen we even lekker bijkomen in het warm water. Heerlijk!

Later in de middag, na even bij het zwembad te hebben gelegen en met het thuisfront te hebben gebeld, lopen we La Fortuna in voor een kop koffie met wat lekkers! In 1 van de bomen die we onderweg tegenkomen zitten wel een stuk of 10 kleine papegaaien! 😍

In de avond eten we in 1 van de gezellige restaurantjes in La Fortuna.

Hanging bridgesHanging BridgesimageimageEl Choyin20240123_192440

Jouw reactie