15 mei 2019 - Agios Sostis, Griekenland

Dinsdag 14 mei 2019

Het zonnetje schijnt weer en de storm is gaan liggen! Omdat we vandaag voor het laatst een auto hebben gaan we er nog even gebruik van maken. We hebben bijna het hele eiland al gezien maar we zijn nog niet bij dé trekpleister van Zakynthos geweest. Vandaag gaan we dus naar Shipwreck Beach! We rijden er via de westkant van het eiland naar toe en komen langs plekjes waar we al geweest zijn. Als we bijna bij onze eindbestemming zijn zien we een oud klooster. We parkeren de auto en gaan naar binnen. Een oude monnik vraagt of we de kerk willen bekijken. Dat doen we! Het is een klein oud kerkje wat erg muf ruikt en nodig aan onderhoud toe is. Bij het verlaten van de kerk krijgen we Turks fruit van de monnik. Een monnik en Turks fruit....ik vind het een vreemde combinatie. We rijden een klein stukje verder en komen dan bij het viewpoint van Shipwreck Beach aan. Je mag het strand zelf niet op vanwege  vallende roststukken.. We hebben al veel helderblauw water gezien op Zakynthos maar dit is werkelijk de allermooiste kleur van het eiland! Je hebt hier een heel mooi uitzicht! Als we heel veel foto’s gemaakt hebben rijden we weer, via het midden van het eiland, terug. De middag brengen we lekker aan het zwembad door.

1. Jolanda Staal:
    15 mei 2019
    Wat een heerlijke vakantie. Ik moet dat eilandje toch maar eens op mijn bucketlist zetten.
  2. Greetje.leeuwerke:
    15 mei 2019
    Ik hoor wel jullie genieten met volle teugels.