Storm en bevingen

15 mei 2019 - Agios Sostis, Griekenland

Little XigiaLittle XigiaOlive press

Maandag 13 mei 2019

Als we wakker worden horen we de wind al. Het stormt! En niet zo’n beetje ook! Dikke witte koppen op de zee! Na het ontbijt, wat we dit keer maar binnen nuttigen, gaan we weer op pad. We gaan de oostkant van het eiland verkennen. We rijden door kleine Griekse dorpjes, genieten van de mooie uitzichten, zien geiten op de weg en drinken koffie in Lofos (with the best view in town!). Aan deze kant van het eiland hebben we nog niet zoveel last van de storm en schijnt het zonnetje.

Bij Xigia beach gaan we van de weg af naar een kleine baai. Er staat hier caravan/kiosk waar we wat drinken en eten en zien weer prachtig blauw water. Dit stukje is een natuurlijke spa. Het water zit hier vol collageen, goed voor je huid. Wel ruikt het hier daardoor naar zwavel....

Als we weer een poosje onderweg zijn stoppen we bij een olijvenpersfabriekje. We krijgen hier van een vriendelijke Griekse dame uitleg over het proces, bekijken de machines en we mogen allerlei lokale producten proeven. We kopen een potje honing met sinasappelbloesem van haar en rijden weer verder. Het begint hier nu ook harder te waaien en er komen donkere wolken aan.

Terug bij ons complex nemen we een kopje koffie aan de bar. Alhoewel wij vandaag onderweg wel last van de wind hebben gehad, heeft het niet zo gestormd zoals het hier doet...   Als we even later op onze kamer zijn voelen we alles bewegen: een aardbeving! We waren al gewaarschuwd dat dit hier regelmatig gebeurd maar toch is het even schrikken... er volgen ‘s avonds nog 3 bevingen.

1. Greetje.leeuwerke:
    15 mei 2019
    Bah niet leuk. Maar weer mooi geschreven