Zante stad en verstopte apen

17 mei 2019 - Agios Sostis, Griekenland

W

Zante stad

oensdag 15 mei 2019

De gehuurde auto is vanochtend weer opgehaald. We willen vandaag wat souvenirs voor de kleinkids kopen in Zante stad en willen daar met de bus naar toe. Eerst lopen we via het strand naar Laganas waar we bij de busstop op de bus wachten.  We hebben al verhalen gehoord dat het tijdschema niet altijd wordt nagekomen....als we na een kwartier nog geen bus hebben gezien pakken we maar een taxi. De taxichauffeur zet ons af bij een kerk die we eerst maar gaan bekijken. De kerk is “over de top” versierd.....een en al goud...vreselijk. Wel staat er bij de deur een collectebus voor de armen. Ik snap er niets van....

Na het kerkelijk bezoek gaan we op zoek naar de winkels. Het is helaas geen gezellige stad maar we vinden wel een aantal kadootjes. We laten ons vervolgens weer door een taxi terugbrengen. De middag brengen we aan het zwembad door. Ons laatste avondmaal op Zakynthos nemen we weer bij Ole Ole. Daar heb we eerder deze week ook al gegeten en dat is ons heel goed bevallen. De serveerster vertelt ons een “geheimpje”:  in de tuin waar we zitten zijn 17 (speelgoed)apen verstopt.....we blijven de hele avond zoeken maar vinden er maar 4.....