Boca Tapada - La Fortuna

23 januari 2024 - San Carlos, Costa Rica

Maandag 22 januari
En weer door.....na het ontbijt checken we uit, worden onze koffers opgehaald uit onze boomhut en worden we weer naar de overkant gebracht. In het bootje zit nog een Nederlands stel die ook La Fortuna als volgende bestemming hebben. We zitten zelfs in hetzelfde hotel.

We hoeven niet zo heel erg ver te rijden dus we komen rond de middag al bij het hotel. We kunnen al wel inchecken en onze koffers parkeren, maar de kamer is nog niet klaar. Geen probleem! We lopen even wat rond in het plaatsje en gaan ergens  lunchen. Na de lunch krijgen we de sleutel van onze kamer en kunnen we de koffers daarnaartoe brengen. We kleden ons om, regelen badhanddoeken bij de receptie en rijden dan naar El Salto. Een plek vlak buiten het dorp waar je met een touwschommel de rivier in schommelt.  Er zijn heel veel locals en een paar toeristen.  Er hangt een heel leuk sfeertje. Aan de rand staat er iemand te bbq-en en er worden allerlei rare sprongen het water in gemaakt met het touw. We zitten een poosje op een steen in de rivier te kijken maar gaan het water zelf niet in. Het water is best koud en ik ben eigenlijk een beetje bang om uit te glijden.

We gaan weer terug naar het hotel om daar even het zwembad inte duiken. Bij het hotel worden we gewezen op een luiaard in de boom! Cool!!! In een andere boom zit een enorm grote leguaan.

Na het zwemmen en douchen lopen we La Fortuna in om te eten. Op internet heb ik iets gelezen  over een restaurant wat enorm goed moet zijn. Als we het restaurant gevonde  hebben twijfelen we een beetje. Het ziet er niet heel uitnodigend uit. We nemen toch de gok en gelukkig maar: wat een heerlijke biefstukspies hebben we gehad! 😃

We lopen nog wat door het plaatsje, eten een ijsje en gaan dan naar het hotel. We zijn bekaf en gaan vroeg slapen.  Morgen weer een dag!

BiefstukspiesEl saltoEl salto

Jouw reactie