Keri en Limnionas Beach

13 mei 2019 - Agios Sostis, Griekenland

Limnionas BeachLimnionas Beach

Vrijdag 10 mei 2019
Tijdens ons ontbijt wordt de auto gebracht. Fijn! Nu zijn we wat mobieler en kunnen we wat van het eiland gaan bekijken. We vertrekken meteen na het ontbijt en rijden richting Keri. Bij het ‘lighthouse’ schijn je een spectaculair uitzicht te hebben. Helaas is het lighthouse dicht. Even verderop is een uitkijkpunt waar je ook een prachtig uitzicht hebt. Er staat een oude caravan/kiosk waar we veel te dure en smerige koffie kopen. Even later gooien we de koffie in de bosjes en stappen we weer in de auto.
We rijden door allerlei kleine dorpjes, stoppen even bij een begraafplaats (rare gewoonte van mij) en eten onderweg wat in een taverne. De natuur is erg mooi hier! Uiteindelijk rijden we naar Limnionas Beach. We vinden hier niet een echt strand maar een hele mooie, kleine baai met mooie rotspartijen en bijna onnatuurlijk blauw/groen water. Echt prachtig!! Helaas is het te frisjes om te zwemmen of om op de ligbedden te gaan liggen maar we drinken wel wat bij de leuke taverne. Via Porto Roxa rijden we weer richting “huis”. We nemen aan het zwembad nog een biertje en een cocktail en gaan daarna even douchen. ‘S avonds gaan we op advies eten bij Ole Ole. Het terras daar is een zee van bloemen en de Gyros en Moussaka is heerlijk!