Ontbijten in de zon en een boottrip

13 mei 2019 - Agios Sostis, Griekenland

Zaterdag 11 mei 2019

Keri caves

Marathonisi IslandKeri

We kunnen op terras met het prachtige uitzicht ontbijten in de zon! Heerlijk! Een betere manier om de dag te beginnen is er niet! Vandaag schijnt qua weer de beste dag te worden dus we willen er volop van genieten. Na het ontbijt lopen we naar het haventje en boeken een boottrip. Na een kwartiertje vertrekt de boot. Eerst gaan we op zoek naar de beroemde Caretta Caretta schildpadden. Deze soort is een van de grootste zeeschildpadden die er bestaan. Niet ver vanuit de haven spotten we er 1, meteen komen er 5 of 6 andere boten om te kijken met hun klanten. Het is bijna zielig voor de schildpad.... We vervolgen onze trip naar het eilandje Marathonisi. Het water is hier weer onnatuurlijk blauw, turquoise...prachtig! We blijven hier 40 minuten voor anker liggen en mogen zwemmen...wij slaan even over, het water is nog té koud! Na 40 minuten varen we verder naar Keri. Gisteren zijn we hier met de auto geweest en nu bekijken we de blauwe grotten. Ik verval in herhaling maar ook hier is er weer die prachtige blauwe kleur van het water. Schitterend! Als je naar Zakynthos gaat moet je echt zorgen dat je dat ziet! In de heerlijk warme zon varen we vervolgens weer richting de haven. Het voelt als vakantie! 😉Nadat we nog even weer bij het zwembad hebben gelegen (en Albert zelfs gezwommen) rijden we naar Bohali. Vanuit dit kleine dorpje kijk je helemaal over Zakynthos Stad. Mooi om te zien. We willen nog even gezellig over de boulevard bij Laganas lopen maar na een meter of 30 draaien we om en vertrekken weer. Vreselijk! Dit is niets voor ons...heel erg toeristisch! In ons “eigen” dorpje probeer ik een ander Grieks gerecht: stifado. Ook erg lekker!