Puerto Viejo-Sarapiqui

20 januari 2024 - Sarapiquí, Costa Rica

Vrijdag 19 januari
We gaan weer verder met de reis! Na het ontbijt pakken we onze spullen, bellen nog even met onze jarige vriend, en stappen dan in de auto.  We gaan richting het noorden! Het eerste, overgrote, deel van de rit hebben we de heenreis ook gereden.  Na een uurtje of 2 krijgen we trek in koffie. We stoppen bij een soda, een klein lokaal restaurantje. Ik hou er van!

De eigenaar ziet ons op de parkeerplaats en roept ons naar binnen. Of nou ja...naar binnen.....alles staat eigenijk onder een overkapping. De man is ontzettend vriendelijk en brengt ons koffie. Hij vraagt of we er ook een Costa Ricaanse specialiteit bij willen. Natuurlijk! We delen  een empanada met kaas.

Als we aan de koffie zitten spot Albert opeens een aapje in de tuin. In diezelfde tuin lopen ook een hond met 2 puppy's en daar hebben de aapjes, het blijken er 2 te zijn, veel interesse in.  Uiteraard verdedigt moederhond haar puppy's goed.

Als we weer verder gaan worden we uitgezwaaid door de eigenaar en 2 vrachtwagenchauffeurs. 😄

Na nog een uurtje rijden komen we aan in Sarapiqui waar we 1 nacht verblijven. De accommodatie is niet zoals de vorigen. Het is netjes en schoon, de mensen zijn er vriendelijk, maar heeft geen wauw-effect. We brengen de koffers naar onze kamer en lopen dan naar het zwembad.  Dat is nog een redelijke wandeling door de jungle en we zien aantal mooie planten onderweg.

Bij het zwembad aangekomen bestellen we een biertje en gaan dan het zwembad in. Terwijl we aan de rand van het zwembad zitten zien we allerlei beesten om ons heen: prachtig gekleurde exotische vogels, apen, eekhoorns, toekans...het is ongelooflijk! Ook als we weer terug naar onze kamer lopen zien we weer vogels, apen en zelfs een neusbeer!  De jungle maakt de wat tegenvallende kamer meer dan goed!

Soda ChaloKoffie met empanadaimageimageimage20240119_144658~2image

1. Pa:
    20 januari 2024
    Tis net televisie zoals jij het beschrijft heerlijk hoor😍
  2. Stieneke:
    20 januari 2024
    Zo leuk dat jullie gebeld hebben!
    Heb Soof en Thijs jullie foto's laten zien.
    Ze vonden het feit dat jullie in de jungle zijn helemaal geweldig.

Benieuwd naar het volgende verhaal!
  3. Robert:
    Whow
  4. Anneke:
    21 januari 2024
    Superleuk om een beetje mee te reizen