Sarapiqui-Boca Tapada

21 januari 2024 - Boca Tapada, Costa Rica

Zaterdag 20 januari
Man, man, man..... wat een dag hebben wij achter de rug! Terwijl ik dit schrijf zit ik op het balkon van onze boomhut, te drinken van een kokosnoot en uitzicht over het regenwoud. Beter gaat het echt niet meer worden! 💚

Vanochtend lopen we, nadat we ontbeten hadden, nog even de tuin in. We zien weer exotisch gekleurde vogeltjes, apen en ontdekken een hangbrug over de rivier. Prachtig allemaal!

Daarna leveren we de sleutel in en rijden we naar Dave & Dave. We krijgen hier een privetour! Vader en zoon die 35 jaar geleden een stuk grond hebben gekocht, wat door een paar Mexicanen leeggekapt was, en dit stuk grond vervolgens zelf weer "opgebouwd" hebben tot regenwoud. Omdat zij zelf de planten en bomen konden kiezen zit hier enorm veel wildlife aan oa vogels, kikkers en ook apen. Je kunt op ooghoogte de meest mooie vogels zien! Niet alleen toekans  maar ook blauwe vogels,  rood, geel, groen, oranje en in allerlei gekleurde combinaties. Werkelijk schitterend! Even verderop zien we tientallen, ook in allerlei kleuren, kleine kolibries. Het is onvoorstelbaar! 😍

Tijdens de wandeling naar de rivier spotten we een giftige kleine felgroene kikker en de giftige blue jeans kikker. Mensen die mij kennen weten dat ik bang ben voor kikkers maar dit vind ik fantastisch! Op de terugweg ziet Albert weer een beest lopen, waarschijnlijk een wasbeer. Wat een prachtige tour is dit! We krijgen nog een flesje koud water en nemen dan afscheid van Dave en Dave!

Na een kleine 3 kwartier rijden komen we in Pital. Een klein dorpje waar veel reuring is.  We parkeren de auto, lopen door het dorpje en eten bij een klein kioskje aan de weg.

Dan rijden we verder naar Boca Tapada waar we de komende 2 nachten in een boomhut in Maquenque eco-lodge slapen.  We parkeren de auto en worden met een bootje naar de overkant gebracht, dat duurt nog geen 2 minuten. We checken in en dan wordt ons al verteld dat we de meest luxe boomhut hebben. We zijn benieuwd.....

Als we boven komen valt ons de mond  weer open.....een gigantische boomhut met een grote veranda/balkon en op dat  balkon staat een jacuzzi!! Niet normaal! Ook binnenin is de boomhut schitterend! Vanuit ons bed en vanuit de douchecabine kijk je zo de jungle in. Een sprookje!!

Toekan20240120_102640KolibriesGiftige groen-zwarte pijlgifkikkerGiftige blue jeans frogWelkomstdrankjeOnze boomhutDe veranda van de boomhutimageimage

1. Pa:
  4. Stieneke:
    Niet normaal, zo gaaf!
  5. Jolanda Staal:
    22 januari 2024
    Wauw Erika, wat een mooie reis! En wat een heerlijke manier om je kikkerfobie te overwinnen. 🐸