Puerto Viejo de Talamanca

19 januari 2024 - Puerto Viejo de Talamanca, Costa Rica

Donderdag 18 januari
We hebben weer heerlijk geslapen met, naast tropische regengeluiden, veel vogel- en apengeluiden. Heerlijk!

Omdat we intensieve dagen achter de rug hebben gaan we het vandaag lekker rustig aan doen. Na het ontbijt lopen we het prachtige park door. De vogels maken ontzettend veel lawaai en ook de apen laten van zich horen. We zien ze echter niet. Wel zien we weer een aantal agoeti's.

Als we alles gezien hebben halen we badhanddoeken bij de receptie en rijden we eerst naar het dorpje. Er zijn veel Jamaicaanse invloeden hier. Om 10 uur in de ochtend hoor je de reggae en ruik je de joints al.

We halen bij de supermarkt nog wat boodschapjes en rijden dan naar Punta Uva. Een mooie strandje met vooral locals die met groepjes aan het bbq-en zijn. Wij duiken eerst de hoge golven in. Heerlijk! Als we weer een beetje opgedroogd zijn kopen we een lekkere spies van de bbq die we, op een boomstam met de voeten in het water, opeten.

In de middag zwemmen we eerst in het zwembad en daarna lopen we naar het "prive" strandje waar, vanwege gevaarlijke stroming, niet gezwommen mag worden.  We touren nog even in onze dikke bak om wat van de omgeving te zien en we willen ook nog ergens geld pinnen. Bij de restaurantjes en de supermarkt doen onze bankpassen het steeds niet, een alom bekend probleem in Costa Rica. Gelukkig hebben we contant geld vanuit Nederland mee genomen maar dat moet wel weer aangevuld worden. Bij de pinautomaten worden de bankpassen ook niet geaccepteerd. Dan de creditcard maar proberen. Die werkt gelukkig wel! Per automaat mag je echter maar een maximum bedrag pinnen dus doen we 2 automaten aan. We wilden eigenlijk meer pinnen maar we hebben tenminste weer wat!

We gaan in de avond lekker uit eten. Bij het afrekenen valt ons op dat de prijzen op de kaart zonder btw zijn. Dat wisten we nog niet! 😂

Puerto Viejo de TalamancaPlaya Punta UvaSpiesjes op de bbqMargarithaPlaya Punta Uva

1. Pa:
    19 januari 2024
    Alsof we erbij zijn, geweldig 😍
  2. Greetje.leeuwerke:
    19 januari 2024
    Wat weer een fijne verhaal. Jullie genieten wel zie ik prachtige foto's weer.